|
|
|
|---|---|
| Någon som vet? är det stor nackdel att skifta från 40 till 35 profil på en E 65a, & går hastighet & vägmataren att kalibrera till 35 profil? | |
|
Har du samma bredd på däcken fast går ner i profil ___ //Ulf |
|
| Ja det stämmer 245 fram & 275 ´bak | |
|
Men du har väl inte 40-profil både fram och bak om du har olika bredd? Är det 20" ___ //Ulf |
|
| Nej! Ulf Hjulen är orginal på bilen 245-45-19 & 275-40-19 | |
| Då bör du ha 35 fram och 30 bak i.s.f. Annars kan ASC/DSC:n och ABS:en börja knorra. I.o.f.s. brukar det vara känsligast när man går ner i diameter bak gentemot fram, då bilen blir väldigt hispig på antispinn. Angående kalibreringen vet jag inte, men man tycker ju det borde vara möjligt om det inte är en funktion de tycker ska vara låst. | |
|
Antar då att du funderar på 245-40-19 och 275-35-19? Det är över 4% skillnad vilket är lagligt men vad är anledningen till att du vill ha mindre hjul? Hastighetsmätaren kommer att visa något mer än den faktiska farten du håller och då den oftar som standard visar någon procent för mycket så är frågan om det är värt den pengar som en ev omkalibrering skulle kosta? ___ //Ulf |
|
| Anlening? ja det är att jag kan komma över en omgång nya Michelin 245-40-19 275-35-19 punkafria till ett övekomligt pris MVH Lasse | |
| Nartuligt vis är det så, därför är det viktigt att däcktrykskontrollen funkar annars så vet man ju inte om man har luft i hjulen eller ej & som Anders skriver är så är det viktigt att omkretsen fram & bak på hjulen är lika.Mitt problem var i gentligen om?? det gick att justera hastighetmätaren efter som den kommer att visa 3-4 km. för mycket ( om den visar rätt nu förståss ) MVH Lasse | |
|
Nej, nej..En BMW skall ha vad en BMW skall ha, enligt ETK och BMW AG! Givetvis bara originaldelar från BMW/Alpina/BMWMotorsport/Individual! Inget annat än originaltillbehör är sanktionerat, vare sig funktionsmässigt eller garanti/goodwillmässigt! /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Jaha det var ju roligt??? | |
| Jag har pirelli 245/45/19 - 275/40/-19 som vinter hjul o de fungerar bra har fått kalibrera om däcktrycks kontrollen via I- driv | |
| Ja den storleken är standard på min 745a så det funkar & du vet säkert vad dom kostar MVH Lasse | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.