|
|
|
|---|---|
| Är sugen på ett par m6 fälgar passar en 9,5" fälg bak med 275or utan modifaktion ska sitta på en 530i 01 standard chassi ? | |
|
Om det är original M6-fälgar du funderar på så finns dom med två olika ET på bakfälgen, ET28 som används på M5 E60 och ET17 som anväds på M6. Exakt vad om passar på E39 kan jag inte svara på men M5 E39 är 9,5" bak och har ET22 och där är skärmkanterna valsade från fabrik så ett par 9,5" med ET17 skulle ju hamna ytterligare 5 mm längre ut vilket kanske kan stöta på problem. Väljer man då ET28 så bör det i alla fall inte vara problem med att utsidan tar i skärmkanten men hur mycket plats det är innåt vet jag inte. ___ //Ulf |
|
| Ingen problem med Et 20-24 bak,har du mer senk enn 20mm må du nok ha M5 innerskjermer | |
| 6 mm mer inåt än orginal med ET28. Känns som om det skulle kunna lösas med en tunn spacer och bibehållen styrning direkt mellan fälg och nav om det skulle ta i någonstans. Utgår från att det gäller en sedan. Touringen har ju lite annan bakvagn. | |
| Et 28 går ikke det tar imot demparbenet.gikk max et 24 bak med 275 på min e39. | |
| jag kör med et18 å 9,5" fälgar runt om på min e39a, 265 fram å 275 bak samt 70mm sänk fram å 65mm bak å de funkar kanon för mig iag ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.