|
|
|
|---|---|
|
Hej Som ni läser skulle jag vilja byta den röda blinkande lampan(clown nose) mot ett mer blått sken. Har förstått att färgen beror på vilket larm du har i bilen men vill inte byta larm för den sakens skull. Någon som vet om det räcker att köpa en annan diod och blått glas(kapsel)? Länk? TACK! | |
|
Borde väl räcka att byta glas men frågan är om det är något som finns att gå tag på. Alla BMW har väl rött glas? ___ //Ulf |
|
| Hmm, jag har hört både och... Ingen annan som vet var det kan finnas? | |
| På min förra Bmw E34 så borrade jag hål i clownen och satte i diodhållare och ljusstark blå diod, Clasolsson. Funkade skitbra! | |
| Appropå clownnäsa, min börjar blinka när mätaren passerar 250, vad fasen är poängen med det? :) | |
|
Kanske är för att folk ska veta att dom ska flytta på sig illa kvickt :P |
|
| Nja, vettefan om folk ser den lilla lampan ;) Är det så på alla bmw (som inte är spärrad vid 250 dvs :P) | |
| på E34 kunde man ställa in vid vilken hastighet man ville ha varning, då plingade det till i dingdongen. Kanske någon liknande funktion? | |
| Aaah, men det har du nog rätt i. Har någon skum grej på datorn som heter något med limit, kan vara den som gör sig påmind! | |
|
Hexagon: en gissning är att i den höga farten så lyfter sig din huv något och larmkontakten registrerar att din huv är öppen. Så var det i alla fall på mitt eftermonterade DEFA-larm fast det hände i lägre fart, kanske 150, så kunde larmindikatorn börja blinka. Jag böjde kontakten i motorrummet några millimeter och sedan har jag inte sett det igen. ___ //Ulf |
|
| Det är också en möjlighet, jag har en mikrobrytarliknande larmkontakt med en liten arm under huven. Måste undersökas :) | |
| Precis! Prova Limit och se om du kan ställa in egen hastighet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.