|
|
|
|---|---|
|
Jag har blivit med BMW, en E90 -09. Mycket fin och trevlig bil! Dock så har den äldre farbrodern som haft bilen innan kört på friktionsdäck på plåtfälg året om (mycket trafiksäkert...). Nu till min fråga! Jag behöver sommardäck och tycker att 17" räcker fint! Men vilka ska jag ha? Jag vill ha originalgrejjer. Har tänkt att köpa beggat, brukar ju gå att få till en hyfsad summa. Jag är lite inne på v-eker 285, men vad tycker ni? tips mottages gärna! Det här vållar mig rätt mycket huvudbry..fint ska det ju va! | |
|
Personligen tycker jag inte att 17" är så där jättespännande. Självklart är det ett lyft från plåtisar förstås.. Vad har du för budget och är större fälgar ett hinder för dig? |
|
|
Nej, jag håller faktiskt med dig, dock kör jag över 400 mil i månaden och det blir nog mest ekonomiskt och bekvämt (inbillar jag mig), fast jag kanske är lite ute och cyklar? Dessutom är det en 318d, blir det för stora fälgar blir det kankse lite larvigt på en sån bil. 10' är nog max jag vill lägga. |
|
|
Stora fälgar och breda däck är ju larvigt på nästan alla bilar utom betydligt mer prestanda om man säger så. Självklart är ju ekonomi och komfort en betydande faktor så fort man kliver upp storlekar. Personligen tycker jag inte att 18 tum stort blir så där fasligt obekvämt, men det är ju en subjektiv bedömning i allra högsta grad. Hade 19" på min 320d tidigare Länk och lite "oroligare" blev den ju.. |
|
|
Länk Här har du en riktigt snygg fälg |
|
|
Ja precis! Jag vill ha min rätt original faktiskt. inga konstigheter, utan bara snyggt originalstuk, vilket inte går att få med plåtisar..såklart! Annars var era förslag snygga..:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.