|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Tänkte sätta dit ett par coilovers nu till sommaren och byta ut dem gamla dämparna, ska köra lite drifting. Men hur är det med vilket kitt som är bäst? Ska man ha separat fjäder bak eller som fram med fjäder + fjäder ben i ett? Är coilverna hårda original om man köper några B-märke? samt måste man byta till hårdare fjäderbenslagring? //hella91 | |
|
Vad jag hört så går det inte att få fjäder och ben i ett bak. Försökte själv fixa det och ringde runt överallt tyckte jag. Det är bara som de visar på bild. En och samma bild till flertal modeller. Vad är det för prisklass du är ute efter? De dyrare varianterna med ställbar hårdhet osv är säkert kanon, men själv tyckte jag de var alldeles för dyra. Kör själv med "JOM" som jag köpte på tillbilen.se och den är hård som tusan nu :). Nu kör jag själv med dubbla fjädrar bak, för jag tyckte den var lite mjuk, men fram har jag inget att klaga på. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
aha jag trodde de fanns så man kunde ha det i samma med.... prisklassen är runt 1-4000 om man säger så hehe. du har väl inte 2 st hela fjädrar på båda sidorna bak? om du har hur lyckades du med de? :) |
|
|
såg nämligen att dessa va billiga, kan de vara något och ha eller bara skräp? Länk |
|
|
De ser väl okej ut. Tror de fleste grejor idag är relativt snarlika förutom då de riktigt dyra varianterna :). Hur jag lyckades med det? :). Jag har monterat Mercedes 190 fjäder inuti de nya coilover fjädrarna. Vart lite för mjuk eftersom jag kör med fälgar som sticker ut c:a 2,5 cm utanför skärmkant och behövde ha den hård, men endå med fungerande fjädring. Så jag funderade och prövade mig fram till detta och fungerar klockrent. Merca fjädern passade perfekt inuti Bmw fjädern. Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
aha då förstår jag! hehe ska jag nog inte behöva, Men hur är de med fjäderbenslagringarna? :) |
|
|
Jag bytte inte dem på min, men kan ju vara lönt för dig kanske. Vet ej vad de kostar. Det som jag bytte i samma veva vart stabilisator stagen till de kortare c:a 12 cm långa bara. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| jo de va det jag tänkte med när man enda har dem borta. | |
|
Kör på det och lycka till. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.