|
|
|
|---|---|
|
Mitt tips på dig som har problem med Carsoft 6,5 Förutsättningar BMW E39 525 2001 (tillverkad 2000/11) Endast OBD-2 uttag finns Laptopen har com-port Carsoftinterfacet är varianten med 5 lysdioder Historik Jag fick en ide att varför betala BMW dyra pengar när man kan serva bilen själv? Köpte ett Carsoft 6,5 interface a la kina på tradera, efter det började helvetet... Problem Endast 2 moduler svara och live-data kan visas, allt annat funkar inte. Efter att ha följt 10 olika guider om hur man installerar Carsoft med SP1 så blev det ändå samma resultat. Crack hit och batterivolt dit, hur jag än gjorde så svarade endast två moduler! Lösning Länk För att summera, fimpa kabeln till pin 8 och brygga pin 7 och 8. Detta stämmer mot hur det är kopplat i OBD-2 kontakten från och med årsmodell 2001 (se PDF-filen som finns bifogad i tråden). Jag gjorde denna modifikation och nu svarar alla moduler som ska svara... hipp hipp hurra //Daniel | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Märkligt då har du fått en felaktigt tillverkat/ kopplad interface Jag har åtminston kört 5-6 olika CF interface av både ver1 och ver 2 på allt från E36 till E61 utan detta problem. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja det verkar finns många olika typer av varianter och många får det att funka direkt tydligen. Jag försökte visa mina specifika förutsättningar tydligt, kanske denna mod endast är lösningen för mitt interface och kabel, för min bil... vet ej... Det är detta intefacet jag har iaf Länk , om men öppnar upp boxen står det "Super 6,5" på kretskortet och har för mig att det var "Amtel" chip (osäker på exakt stavning). Det var 5 lödda kablar i OBD-2 kontakten, Pin 4,7,8,15,16 vill jag minnas. //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.