AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.455

M3 e46 cab lr coupe?

Co
28
Con
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Har ett stort sug efter att köpa en M3 cab/coupe e46 men söker tips råd.
Frågan har säkert kommit upp här på forumet hundratals gånger, men nu kommer den igen.

Ni som har erfarenheten av cab och coupen så är min stora fråga vad var bäst?
Som caben oljud jämfört med coupen stor skillnad? tex motorväg upp/ner cabbad.
Caben vatten tålig? / självklart förstår jag att den är , men d finns ju gränser.
Finns d kända fel som caben har utöver vad coupen har?
caben påverkar chassi/stuvhet/prestanda/viktskillnad?

Andra frågor som gäller M3 e46 över lag-
Smg lådan/manuell / vilken är bäst/hållbarahet?
Årsmodell man borde satsa på pga uppdateringar?
Kända fel/brister för M3?
Övriga tips råd inför köpet?

Många frågor men känner att frågorna är ett måste innan jag bestämmer för vilken sort M3 det kan bli!
ytters tacksam för alla tips och köpråd som jag borde ha när jag köper denna sort bil.
Jag anser att cab har man och glider med så då känns ju en m3 lite overkill hade köpt en 330 cab isf eller en m3 coupe smg lr manuell är väl upp till dig själv om du vill rycka i spaken lr paddlarna

jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Köpte själv M3 Cab då jag inte ska ut och köra race eller på bana utan mest glida runt och då spelar extra vikten mindre roll för mig, är 3 tiondelar 0-100 man förlorar så kul kan man ha ändå när man gasar=)

Vägljudet blir så klart lite högre men inget som stör alls, så för min del funkar cab lika bra april-november som coupe med det stora plus att det är grymt härligt soliga dagar och fina kvällar och köra nercabbat.
Har vindskydd till min och med det uppe så kan man åka nercabbat på motorväg utan problem med.
Sen är den inte så diskret när man kör nercabbat genom stan eller dyligt, om du tycker det är plus eller minus är ju en smaksak med?

Har smg lådan och tycker det är sjukt nice=)
Själva lådan och sånt håller lika bra vad man kan läsa sig till men det är ju lite mer elektronik som kan strula säkert, men tror dom flesta som har smg2 inte är missnöjda, men samma där, en smaksak!

M3 CAB -03
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Skulle också välja en coupe, eftersom cab med +300hk är overkill.
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Kan säga med Hardtop på en cab så är ljudet ett par decibel högre, alltså nämnvärt, utan hardtop så brusar det på lite mera.

Men som sagt M3 coupé är en helt underbar bil, har själv en manuell låda som jag tycker funkar bra, men saknar faktiskt en automatlåda ibland.

Cabarna brukar hålla ett bättre andrahandsvärde. Jag stod själv i kvalet mellan en cab och coupé. Jag valde coupén eftersom jag tycker den är snyggare och mer praktisk för mig. Vilket du än väljer så kommer du få mycket nöje för pengarna :-)

//Stefux
sa
101
salo
520d F11 -11
Jag har precis köpt en cab, för mig var öppen bil huvudpriot då jag bara kommer att använda den på sommaren och ställa av den på vintern.

Min har hardtop och med den monterad så är den förvånansvärt tyst. Dock SKA ju en M3a låta lite från motorn :-)

Förnuftet håller med om att det är overkill med så stark motor på en cab, men den andra delen av hjärnan som inte är förnuftig håller inte alls med, det är jättekul :-)

SMG är jag så här långt väldigt nöjd med.

Hade jag velat haft en m3a för året runt-bruk hade jag nog dock valt kupén.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

M3 Cab alla gånger, fasen vilken trevlig sommarbil. M3 är i mina ögon ingen renodlad sportbil som mår dåligt av några kilos övervikt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.