|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Sorry captainoats; Bilen var till det yttre helt ombyggd till en 335a med dubbla utblås. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Inga emblem fanns på bilen. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Normalbilisten ser inge skillnad på 316 eller en 335 men M-paket. För 12år sen hade jag en 328i coupe, med 316i emblem. När man låg i vänsterfilen, och bilen bakom stressade och vill om, då la man sig i högerfilen, stampa fullt och bara drog ifrån. Hur roligt som helst *hihi* |
|
|
Marin; Det är just detta som är lite av finessen. Att inte kunna se vad det är för motor som sitter under huven. Där var 335dT rolig måste jag medge. Många måste efteråt undrat vad i helvete var det för bil som nyss blåste dörrarna av mig. Annat var det när jag hade Gallardon en helg förra sommaren, jag rejsade inte en enda gång. Men det var många som kom upp jämsides och gasade lite på skoj vid rödljusen. Däremot testade jag bilen ordentligt på några kurviga favoritvägar:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Ok StefanL då förstår jag. Måste varit skönt att veta att det inte var en 335, annars känns det som ett jäkla waste att bara mysa med den =) Aldrig stött på något liknande i trafiken dock sett någon fake M3 såklart men dom har ju knappt någon koll på vad dom själva kör i många fall =) |
|
| När man har en hyfsat snab bil, kommer det alltid fram folk som vil rejsa. Min gamla CLK 500 var som en nallebjörn. Har aldrig kört en bil långsammare och mjukare än den. | |
|
Marin, hoppas du sotade ur den någon gång iaf, stackars bil annars :) Antar att min 530 inte inbjuder till mycket race , inte har jag något emblem heller iof.. |
|
|
Det hände, men inte allt för ofta. Den inbjuder inte till tokkörning. En gång fick jag häng av en Type R (nya karossen) o jävlar vad den bilen gick! Den var som klistrad bakom mig upp till 160km/h, sen segade jag ifrån. |
|
|
Ju snabbare bil desto mer laid back blir du. 335orna är tillräckligt snabba när det behövs men ändå diskreta. Den optimala bilen. Jag har sett någon A6a som byggt som till RS6 look, samt några fejkade M5or e39 i Linköping. Man undrar ju varför? //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
MM mest underhållande familjeräser jag kört är 535D tycker den gick fint :) Lite av en sleeper utan emblem tycker jag ändå då den drar på rätt friskt. |
|
|
En ford med volvomotor dessutom... :) Länk |
|
|
Det kommer alltid finnas nån ute på vägarna som kan köra ifrån en. Inget att hänga läpp över. Menar som i den tråden kollar ni ju endast på standard bilar + chip å lite annat kravfs. ta en bara en titt på i PPF´s forum hur många gammla E30 där har inte 400hk+ om inte mer, Nissan 200sx klubbens (NOGS.se) har också många medlemmar som kör 400 hk + i bilar som vägen 1200-1300 kg, båda dom forumen har väldigt intresserade medlemmar så väghållning och bromsar är också uppgraderat till det bättre. och sen kan man väll bara nämna dom oändligt många Volvo 740´s som är bonntrimmade som också plockar hyffsat med effekt, Det finns alltid nån som är snabbare speciellt om man åker en rätt standard bil ;-) |
|
Verdi |
StefanL, Om du bygger om en A6 till en RS6 så behöver du ju inte rejsa alls. Du kör ju bara så laid back som du skulle ha gjort med en riktig RS6. ;-) |
| Jag hängde på en Jagga XF under lunchen idag, jämt upp till 80 :D (Diesel..? Emblemlös) | |
| Min ära är återupptättad. En Renault Kangoo hängde nästan inte med idag. ;) | |
|
För egen del är det roliga att rejsa, och helst då spontanrejs. Vem som vinner är inte oviktigt men ändå sekundärt i sammanhanget. Som någon skrev så finns det alltid någon som är snabbare och därför spelar det ingen roll vem som vinner för i slutändan finns det någon annan som kör ifrån dig. Detta är definitivt mitt roligaste spontanrejs, dessutom lagligt (nåja rätt så i alla fall) på Autobahn på väg till ringen. En hetsig tysk i en 997s som vi körde med i drygt två mil Länk T5 -05 |
|
|
Blev avhängd av en raggarvolvo i slutet av förra sommaren. Den gick något alldeles galet med duktigt sotande ut avgasröret. Den låg ca 40-50 meter före efter en motorvägspåfart, så stryk fick jag allt. Så länge man inte kör runt med top door slammer på gatan så får man nog stryk någon gång då och då....är ju trots allt bara en gatbil i Sverige som är snabbast. |
|
|
Du har helt rätt Verdi. Jag måste ha missuppfattat allt. Bättre att köpa en riktig sleeper utan motor men med emblem:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Ja Verdi du har rätt,helt klart!! Ingen nämnd ingen glömd!! Klabbarparn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.