AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
11.411

Frånåkt av en Ford Focus..Trots Vtech steg 2.

Sida 3 av 4
Jo
211
JockeX
Touareg
Är det ingen som tänker på stackars Focus RS:en som knappt kunde åka ifrån en tung 530xd?
Det roliga i detta sammanhang är att jag har den bil jag har idag på grund av en ford. Hade tidigare en ådi a6 2.4l -06, Blev ifrån åkt av någon slags ford kombi ST. Detta nötte som attans på mig och till slut så blev det en m5. nu ska ingen ford gasa ifrån mig. En mustang GT500 kan jag leva med men ingen jävla familje kombi.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
LoL @ Decerto

Jag har aldrig blivit frånåkt av en Fårrd - som skrivs i tråden ska man ju alltid dra upp mot 200 knyck, så ska små japaner och amerikaner andas avgasluft.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Decerto;

Jag resornerar lite som du. När jag körde mina Coupéer så var det ingen jävla familjebil som skulle få köra ifrån mig, nu är det tvärt om, familjekombi med slepperstuk som gäller.
Bort med alla emblem och se så diskret ut som möjligt. Man måste kunna hålla 645or och M5or samt en och annan Musse bakom sig:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kan man köpa orginal modellbeteckning, typ 318d? Alltså, dekaltrimma åt andra hållet.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Marin, jag körde under några veckor med 320d på min gamla 335d, Det var rätt kul.
Så fort någon såg emblemet så kunde personen i fråga lägga sig i vänsterfil med förhoppning att här skulle det inte vara någon fara att bli förnedrad av en oljebrännare:)

//Stefan

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Steffe
Var fick du tag i det? Tänkte göra samma sak *hehe*
Focus RS-föraren tycker å sin sida säkert synd om 530xd-föraren som körde en dubbelt så dyr bil, som dessutom trimmats, och ändå inte hänger med ;) Det går vända o vrida på det hur man vill.

Jag är liksom StefanL förjust i det där sleeper-stuket, även om jag inte gått riktigt så långt som till dekal-nedtrimning ;) Problemet med sleeperstuk är att ägarna till de "finare" bilarna sällan vill nedlåta sig till att rejsa mot en sleeper utan de vill i sin tur bara rejsa mot ännu dyrare bilar.

T5 -05
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Marin, dekalerna kostar ett par hundralappar hos BMW-handlarna. Går säkert att beställa på nätet också.
Riktigt kul är det i alla fall att rejsa i bland. Kommer i håg att det var mest BMW-förare som utmanade ödet. Min 335d gjorde 0-100 på 5,3s uppmätt med RL. och mellan 70-180 var det inte många bilar som hängde med. Kul:) Kommer du fixa lite mer fart i oljebrännare=)

SotaM;
Visst är det så, finbilarna vill sällan rejsa. Många har hyfsad koll vad man har emot sig. Själv brukar jag alltid kolla in bromsar mm.
När det gäller min S4a har jag har beställt Rapidair folie i matt svart, tror det kommer bli hur grymt som helst. Jag kommer strippa bilen på alla dekaler samt köra med singelutblås för att inte avslöja något.
Hoppas på att få ut upp emot 480hk och +700nm. Just nu känns väntan lååång, men om två veckor byggs bilen, så det börjar dra ihop sig:)

//Stefan

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Näää, jag tror jag nöjer mig med orginaleffekten....till en början;-)
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Jag är själv BMW fan, men det är ganska typiskt många bmw fanatiker att dom tror att deras bil är snabbast! Det finns många andra bilar som det går att åka fort med, tydligen även FORD!! Jag ger mig den på att det snart dyker upp en supervass korean eller liknande snart. Omdet inte redan har gjort det!!

Klabbarparn
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Klabbarparn: Har funnits snabba Koreanska bilar i fleeeera år redan: Länk Länk Alla här på AP är väl mer eller mindra BMW freaks men jag är helt övertygad om att alla här också vet att Ford och många andra märken har tillverkat betydligt fler snabba bilar än BMW ;) Min egen bil är snabb tycker jag men jag har lätt torskat fler race än jag vunnit...

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
...fasen nu vart man ju sugen på att klistra dit ett 320 emblem på bakluckan då har man ju nått att skylla ifrån sig på när man kommer tvåa hahaha....

Verdi
klabbarparn,
Det kan säkert stämma att BMW-ägare har höga tankar om sin bil. Men jag tror det främst gäller lite yngre som har satt sportavgas på sin 318 från 1997 och tror att den ska hänga på nästan vad som helst...

Fast i den här tråden bevisas det ju att man inte behöver vara särskilt ung för att vara ordentligt omogen. Ingen nämnd, ingen glömd. ;-)

(nej, jag vill inte vara snusförnuftig hela tiden, men det känns fan inte som att man har nåt val när ni håller på som ni gör. :-))
Verdi
Jag har förresten 320d-emblem om ni vill köpa. Petade bort det från min bil av estetiska skäl. Får jag 500:-? :-)

Det är ändå ingen bland de som bryr sig som låter sig luras. Det syns ju ganska väl på utblåsen vad det är för bil ändå. Rent krasst har jag allt att förlora på att peta bort 320d eftersom det är den "vassaste" modellen med ett enkelt utblås. ;-)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Verdi;
(nej, jag vill inte vara snusförnuftig hela tiden, men det känns fan inte som att man har nåt val när ni håller på som ni gör. :-)) Håller fullständigt med dig! Vad är det för dårar som köper snabba bilar och hela tiden utmanar vid varenda trafikljus:)

Om man titta på Focus RS så ser den mycket snabbare ut än den är. T.o.m Golf R som har 34 hk mindre är snabbare 0-100.

//Stefan

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med dagens olika slutrörsdesign för olika modeller så blir ett 320d på en 335d rätt löjligt för alla som kan lite om BMW men det är säkert också en del som blir lurade.

När jag får många år sedan köpte en 540iAT -00 så låg det ett 520i-emblem i handskfacket. Det var ägaren innan den jag köpte bilen av som hade kört med det på. Ägaren innan mig hade tagit bort detta och isället satt på ett 4.4i från en X5. Jag tog bort detta då jag föredrar att köra utan beteckning.

___
//Ulf
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det har rullat vit en 320d coupé i Linköping, riktigt snygg måste tilläggas.
Jag tyckte att det var konstigt att han inte vid ett enda tillfälle drog på när vi vid flera tillfällen stod bredvid varandra vid trafikljusen.

Det var först när jag såg bilen stående på AutoPartner jag upptäckte att det inte var en 335d och förstod att han valde att köra iväg lugnt. All respekt:)

//Stefan

Det är kul att ha läg emblem. Jag körde med 520i emblem. Kommer ihåg en reaktion för en annan 540iägare. "fan vad den där 520in går" Han var glad när han fick reda på att det var en 540. Speciellt som vi var långt över vad en 520 klarar:).

Jag drömmer om en Mercedes S65 AMG med S250 CDIemblem. Perfekt i och med att man kan få AMG-paket till S250:).

Stephan
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Stefan , förstod inte av din historia om han hade ett 335 emblem på sin 320 , isf förstår jag annars inte =) eftersom dom har olika utblås ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.