|
|
|
|---|---|
|
Tjena, det här kanske låter skit dumt men jag måste fråga om en sak. När jag städade min 523 -99 i helgen så såg jag att under gaspedalen satt det en gängad "bult" med en plastknopp på längst ut. Vad fan tänkte jag, ska man inte kunna skruva ner plastpluppen lite så man får ner gaspedalen lite längre ner och får lite mer gas? Den är ju uppskruvad en bra bit, typ 5-6 cm. Men jag tänkte att den är säkert kalibrerad så att man har full gas när pedalen ligger mot plastpluppen. Är det så? För man skulle ju kunna tänka sig att skruva upp plastpluppen om man av någon konstig anledning skulle vilja ha mindre gas vid full gas så att säga. Möjligen låter det här skitkorkat men jag har ingen vidare koll på bilar. Grovsnus e goast | |
Katfan1 |
Låt den sitta... Det är kontakten som aktiverar kickdown funktionen till automaten när du trycker pedalen i botten.. MP |
|
Gaspedalsstoppet sitter där för att du inte av iver ska trampa av gasvajern ;-) Är bara allt justerat som det ska, har du fullt spjäll när pedalen når stoppet. Samma sak gäller om du har el-gas,(onödigt att trampa sönder givaren). |
|
|
Hoobs: Vill du ha mera gas kan jag rekommendera en 540 istället... ;) roadZter |
|
|
NOS är ett alternativ för mer gas H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.