AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.785

Maximal acceleration?

Sida 2 av 2
har sett i några olika handböcker från olika årsmodeller av bmw att man inte ska använda 1:an som en acc växel,utan mest som en "komma i gång växel"...vet inte varför riktigt men...
Perkka
Men ger man int järnet på 1-an måst d ju gå sämre, lr? Så här ska d va: 1-an=nära varvstoppet, 2-an=ännu närmre varvstoppet :)

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Alla växlar så nära varvstoppet som möjligt, ju högre varvstopp ju snabbare måste man ju nå 100km/h. Bilen accelerar bäst på ettan, lite sämre på tvåan, lite sämre på trean.....................

Mvh
Patrik 325i -92
allt ur 1an.-nästan allt ur 2an.-sen försöker du hitta passligt växlingsvarvtal så nästa växel alltid börjar lite före max vrid,det är vridet du skall utnytja på en gatbil.rita upp effekt/vridkurvor och gör ett diagram.testa,öva,ha kul!

"325is..."
M3-Mackan
Inte varva över 5000rpm, vad är de för b*llshit. När oljan är varm och det är race drar man ju till 7000rpm på varje växel. Desamma på min gamla 325a men då gick det ju inte att varva 7000rpm i och för sig :(

NU har ju i och för sig min topp rasat(Troligtvis) När jag legade på och smög på 110...

-Mackan-
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tacka vet jag automatåda! Man behöver aldrig tänka på sådant här, bara att stämpla när man känner för ett race!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.