|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| har sett i några olika handböcker från olika årsmodeller av bmw att man inte ska använda 1:an som en acc växel,utan mest som en "komma i gång växel"...vet inte varför riktigt men... | |
Perkka |
Men ger man int järnet på 1-an måst d ju gå sämre, lr? Så här ska d va: 1-an=nära varvstoppet, 2-an=ännu närmre varvstoppet :) Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
Alla växlar så nära varvstoppet som möjligt, ju högre varvstopp ju snabbare måste man ju nå 100km/h. Bilen accelerar bäst på ettan, lite sämre på tvåan, lite sämre på trean..................... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
allt ur 1an.-nästan allt ur 2an.-sen försöker du hitta passligt växlingsvarvtal så nästa växel alltid börjar lite före max vrid,det är vridet du skall utnytja på en gatbil.rita upp effekt/vridkurvor och gör ett diagram.testa,öva,ha kul! "325is..." |
|
M3-Mackan |
Inte varva över 5000rpm, vad är de för b*llshit. När oljan är varm och det är race drar man ju till 7000rpm på varje växel. Desamma på min gamla 325a men då gick det ju inte att varva 7000rpm i och för sig :( NU har ju i och för sig min topp rasat(Troligtvis) När jag legade på och smög på 110... -Mackan- |
| Tacka vet jag automatåda! Man behöver aldrig tänka på sådant här, bara att stämpla när man känner för ett race! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.