|
|
|
|---|---|
|
Hej , efter ett tiotal saabar och en och annan volvo så har mitt senaste bilval landat på en E30 318- 88 , tycker att detta är en bil med hög potential , att bli en riktigt fin bil, ska ej överstyla denna som om jag vore 18, bakljusen har bytts och speglarna bil M3 - annars ska det få stanna kvar på 80 talet - så nu efter denna långa inledning , till frågan listerna som sitter på dörrarna som stötskydd, - hur sitter dom fast ?? tacksam för svar | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nice! Välkommen till E30 livet :-) De sitter med en blandning av plastmuttrar och vad jag tror är expanderande plastnitar. Se på bilden nedan, där ser du en av plastmuttrarna inringade i gult som du måste lossa. Kan sitta en till, men vet inte säkert. Länk Så plastmuttern ska lossas först. Sen vet jag inte om man bara kan dra loss listen lätt eller om man behöver trycka ut små expanderande plastnitarna inifrån. Här är annars en sprängskiss på hur det ser ut Länk Om jag är nere i garaget så kan jag ju alltid prova och göra detta på passagerarsidan av min 323i E30 - måste ändåså göra det på den dörren (för den är totalt sönderrostad och ska ersättas av en ny). Då kan jag ju kolla upp exakt hur det sitter. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.