|
|
|
|---|---|
| Ja, rubriken säger nog allt. Min 328, 97:a har en benägenhet att dö när jag står vid rödlysen med frikopplingen i, eller i rondeller med frikoppling i. Den dör även om jag står på neutralen exempelvis vid ett rödlyse. När jag kör den på landsväg så tycker jag den rycker. Och står jag på neutralen så rör sig varvtalsmätaren upp och ner. Kan det vara bensinfiltret? | |
| Kolla om gummibälgen mellan spjällhuset och LMM har torrsprickor där det kan dra tjuvluft. Sedan kan du prova att dra ur kontakten ur LMM (luftmassemätaren) och se om det blir bättre. Sedan gäller nog diagnos av ev. felkoder på givare. | |
|
Kan vara mycket, men när jag hade liknande problem med min 735:a så var dels en temp.givare till insprutningen som byttes och renovering av min lmm och efter renoveringen av lmm så gick bilen perfekt och utan "tjuvstopp".. Jag rekommenderar dig att göra en felkodsavläsning hos t.ex BMW som första steg om du inte själv vill börja byta prylar på chans...vilket ju inte heller är speciellt "kostnadseffektivt" i de flesta fall. Mvh Janne. |
|
|
Börja med att leta om motorn drar tjuvluft, använd startgas. Åtgärda om du hittar något läckage. Kontrollera tomgångsmotorn, rengör och smörj upp den om den kärvar. Dessa åtgärder kan du göra själv. Har du fortfarande problem så lämna in bilen för felkodsavläsning. //Göran |
|
| Bränslepumpen/reläet kan vara kandidater också.. | |
|
Börja som Janne T skrev och gör felkodsläsning. Tror den tar tjuvluft som min gjorde. Lättast är att plocka av allt till insugsluften och syna de delarna ordentligt efter sprickor läckage. Min egen reagerade inte på startgas pga var sprickan fanns. Syntes inte heller eller kändes fören man tog av allt och syna delarna. Längst ner på bifogad länk kan du se bilder på min insugsbälg. Ser lite annorlunda ut mot E36:ans, men mer eller mindre likadana. Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Den är tuben var spräckt. Kan den påverkar det? Länk |
|
|
jag har liknande symtom som du, och mitt grenrör läcker lite så jag har köpt bandage å se om de blir bättre. en lamdasond jordade även i grenröret. fixade lamda igår och den tjuvstannar fortfarande. vill minnas att den betedde sig likadant när jag hade läckage på en grenrörspackning ifjol somras också. men då bytte jag mina gamla lamdasomder mot nya samtidigt som packningen.... btw din länk fungerar inte? BMW ownz |
|
| Luftbälgen var väldigt sliten och efter byte av den så går bilen som en klocka. | |
|
Kan man köpa gummibälgen mellan spjällhuset och LMM på nätet? Hittar ingen sida som säljer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.