|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av Linköpings fordonsförädling och om dom gör ett bra jobb? Har sett att dom har en websida här: Länk Även intressant om någon har erfarenhet av Perma 5 som lackförsegling (även om jag är medveten om att det är underarbetet som är det viktigaste). Tacksam för all input! | |
|
Aldrig hört något, varken positivt eller negativt om "Linköpings fordonsförädling". Däremot så finns det massor med folk som har erfarenhet av "Perma 5" behandling. Detta kallas det av någon anledning för när man lägger ett PPS 2-komp lackskydd på bilen. PPS är enligt många det mest hållbara lackskydd man kan lägga på en billack. Dessutom så bjuder det på helt otroliga avrinningsegenskaper. Jag har en mycket god vän, som är erkänt duktig polerare här i Motala. Han är den mest noggranna människan jag träffat när det gäller att rekonda bilar, och han är även den enda som får reka mina bilar när jag inte har tid själv. Chrille heter han, och jobbar på Autoteket i Motala (30 minuter från Linköping). Slå en pling dit, och boka in en tid så garanterar jag att du blir nöjd. 0141-215052 är telefonnumret. |
|
|
Tack för ditt svar! Ska fundera på stället du nämner i Motala men det du skriver om Perma 5 låter ju jättebra! |
|
|
Har du testat BVS i stan? Har en bokad tid ... Länk |
|
|
Ursäkta sent svar! Nej, har inte testat BVS - men var däremot där och pratade med dom vilket gav ett bra intryck. IMO: Problemet med de firmor som är lite större är att man i slutänden inte vet vem som gör underarbetet och det är ju som bekant det som har störst betydelse. Så jag föredrar nog ett lite mindre ställe så länge dom har goda vitsord. Det var iaf min tankegång när jag kollade upp lite ang Linköpings Fordonsförädling. |
|
|
MAP-bilvård har jag bra erfarenhet av. Rekommenderas. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
BVS i Linköping är ruggigt seriösa, rekommenderas. Mvh Asken |
|
| Vad får man ge för en sån här lackförsegling? Antar att det är ungefär som en vaxning, men med annat medel. | |
|
Ja man kan nog säga att det är som en vaxning, fast med längre hållbarhet. Dom flesta anger att den håller i ca 12-18 månader beroende på hur du har skött bilen under tiden. Då kan du i dom flesta fall även använda avfettning när du tvättar vilket är mycket trevligt på vintern. Jag kollade runt lite här i Linköping (BVS bl a som nämns ovan, Ditec, m fl) och det kostade mellan 2500 - 4500 kr beroende på vilket ställe som gjorde det och vad som ingick. Då är min 118 i ganska bra skick - en större bil i sämre skick kostar mer förstås. |
|
| 2500 är ju OK, men 4500 och därutöver, då kan man fundera på att lägga lite tid själv istället. | |
|
Vem var billigast? :> |
|
|
För min 118 -08 (lacken är i bra skick, och endast ett fåtal stenskott t ex): Ditec: 4000 inkl lackförsegling och rekond inne i kupén. BVS: 4500 inkl lackförsegling och invänding rekond, glasförsegling (3950 exkl inredning). Speedyglans: 3100 inkl Krontec lackförsegling och invändig rekond. Linköpings fordonsförädling: 2500 inkl Perma 5 lackskydd. Fick bättre intryck av dom jag pratade med på Linköpings fordonsförädling än på Speedyglans och känner att jag kan sköta interören själv - så jag kommer köra på Linköpings fordonsförädling (inte enbart pga priset alltså). Återkommer med hur det gick! |
|
| Hur gick det? | |
|
Jättebra! :) Lång väntetid dock (beställde i feb eller mars och fick tid nu i maj). Är mycket nöjd med resultatet så här långt men har inte hunnit göra en första tvätt efter lackskyddsbehandlingen än, men räknar inte med att jag ska "hitta" något då. Så summa sumarum känns dom seriösa, lyhörda för önskemål (serviceminded) och noggranna. Så det rekommenderas! Kombinationen av att min bil var i bra skick och att jag inte tog någon större interiörbehandling gjorde att priset blev mycket bra - det kan förstås variera beroende på storlek på bil och skick. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.