AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
975

tar in luft från fönstrena!?

ge
5
getaway92
325i coupé -95
Tjena! köpte bilen ca 2 mån sen. har alltid fungerat bra tills jag trixade med ljudet och drog loss dörrarna (som tydligen var fastlimmade). fixade nya clips men nu är dörrarna lite lösa pga fattas nåt fäste.. det blev då bra väder och när jag började gasa upp lite så lät det ovanligt mkt och lät som om fönstret var lite öppet. drar in luft så nu kan jag inte ens hålla bilen rak i över 100 km/h när det blåser!
Vill få en tyst cupé!!!

//325 e36 coupé
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Om du har samma dörrsidor som i min E36cab så är det inte limmat men det är ofta en limning som släpper då man tar bort dörrsidan. I ovankant av dörrsidan = parallellt med rutans underkant kan det sitta kvar en list i något som ser ut som korkmatrial. Om du FÖRSIKTIGT drar bort denna kork-list så ser du att den ska vara limmad på dörrsidans inre ovankant. Hålen i korlisten träs på metalclips som sitter i dörren. Men på min cab håller clipsen kvar korklisten hårde än klistret håller fast korklisten i dörrside-plasten. har limmat om den men det brukar inte hålla. Små gröna plastbultar bör man köpa en hel påse hos BMW för det brukar gå en eller några varja gång man tar av dörrsidan och de kostar bara några kronor stycket.

Om det inte är detta som är problemet, är rutorna rätt initierade?
Med dörren stängf. kör upp rutan max men håll kvar knappen i hissa upp-läge i 5 sek efter den gått i toppen så markerar bilen nytt toppläge för rutan. har du 5 hissknappen som tar alla 4 rutorna kan du initiera om alla 4 rutorna på en gång.

Om det inte är någiot av dessa två fel så vet jag inte.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
ge
5
getaway92
325i coupé -95
ok. ja ljudet kom ju ifs efter vi hade tagit ner dörrarna ett antal gånger. tack för svaret!!!! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.