|
|
|
|---|---|
|
Hej, står i annonsen Länk att det ska vara läderklädsel. Men är det inte snarare "sensatec"? Om så är fallet, vad är sensatec egentligen gjort av och är det lättskött? | |
|
Sensatec är rätt och slätt plast. Lättskött? Jajemän. Bara att torka av. ------- //Lövet |
|
|
Ok, så det är inte skinnklädsel utan plastklädsel i denna bil... Någon som har erfarenhet av det? Förutom att det är lätt att torka av etc, håller det sig snyggt eller ser det bokstavligen plastigt ut? |
|
|
sensatec, inte skinn på denna. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Jag har sensatec i 320'n.. det är en mjukare sits än lädret, inte lika glidigt... luktar lite mer artificiellt i bilen.. tror inte det är lika hållbart som läder, men det verkar rätt underhållsfritt. Utseendemässigt är det inte såå stor skillnad. Vintern har fungerat helt ok med den, trots avsaknad av värme.. |
|
| Hur är det på sommaren? Jag menar sitta på plast... blir det svettigt på sits och ryggstöd? | |
| Vi får se... | |
| Länk I 1-serien finns det problem med sensatec-klädseln. | |
|
MB har någon liknande "läderimmitation" mb-tex, Som på den gammla goda tiden var både dyrare och hållbarare än läderklädseln. Vet många taxibilar som körde med det. |
|
|
Sökte runt på forumet en hel del i vintras och hittade trådar som både hissade och dissade klädseln. Verkar dock som att tidiga X3:or hade sämre sådan än som finns i 3-serien vad jag läst mig till. För min del var det dock över förväntan, såg lite tveksamt ut på foto men helt ok i verkligheten, och klart bättre än tyg. Vår har bara gått 11k mil än men ser riktigt bra ut fortfarande. I jämförelse med tidigare ägda 3-serie och C-klass med skinn är det här i bättre skick i förhållande till miltal men det beror kanske mer på tidigare ägare än kvaliten på klädseln. Hade det funnits två likvärdiga bilar där en har riktigt skinn skulle jag nog valt det men som begagnatköpare är det ju en hel del andra faktorer som också påverkar. |
|
|
Har Sensatec i X3an och där har klädselns ytbeläggning spruckit vid insteget på förarstolen, syns dock knappt. Fördelarna med denna klädseln är att den är lättskött och blir varken varm eller kall på samma sätt som läderklädsel. Nackdelen är att den känns, billig är fel ord men det känns som kolfiberpaneler i en Jaguar XJ; Som om det inte passar in. X3/BMW generellt är trots allt en lite finare bil och ingen bruksbil där man slänger in ett nyskjutet rådjur i bagaget på lika lite som en XJ är en sportbil i behov av att lättas. //Bjersér |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.