AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.484

Hur fungerar en 750 e38 som sommarbil, och hur många mil går dessa bilar?

Visa användare
96
Bagy
Skoda Qodiak -20
Hej,

Var längesedan jag var på ap. Jag har harvat runt i Audi s träsket och Saab träsket, åker idag en 95a, slit och släng och för att skjutsa familjen i.

Jag har under en tid funderat över en sommarbil, kollat länge och det var bmw 850 som var mitt mål, men har nu insett att m70 är för mycket meck och att 850 m73 är för dyr för min budget. Plus att familjen ungefär plats.

Har därför börjat kolla på 750 e38. Jag har många frågor men ska försöka ta dom jag tycker är viktig just nu,

Jag tänker lägga max 80k.

En 750 som rullat 20-27000 mil, har den nått kvar att ge? Har det mesta bytts ut, eller ska det mesta bytas i dessa mil!?

Är det lika som på 740 med oljepumpsbultarna? Hur kollar man det?

Några kända fel på resp, årsmodell?

Nått speciellt att tänka på?

Hur förvarar man den bäst över vintern i garaget!? Nått att tänka på?

Nivåreglering, hur fungerar det? Vad kostar en sänkningssats?

Nu får det räcka, jobbigt att skriva långt på en experia x10 :)

Kul att vara tillbaka! Tack på förhand!

Mvh Andreas
Kolla begagnatguiden Länk
Visa användare
96
Bagy
Skoda Qodiak -20
Bra där, den hade jag missat! Nån som vill fylla på med mer info, kanske några som äger dessa pråmar som kan fylla på?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Här finns lite i en ganska färsk tråd:

Länk
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Min e38 750 har precis passerat 40k mil! Inga som helst bekymmer.
Den drar inte mer olja än vad den gjorde när jag köpte den vid ca 25k mil.
Plockade bort topparna för några veckor sedan i samband med vevhusventbyte (överkurs jag vet) samtliga cylindrar släta och fina tack vare nicasilen :)
Tändstiften byttes och det gamla stiften hadde en fin "O´boy" färgad nyans, dvs frisk motor!
En M73 håller i evigheter
Min E38 750 har gått 31k , still going strong, tack vare regelb. service, full servicebok ett måste, liksom koll av oljepumpsbultar, kollas lätt vid oljebyte om man tar bort tråget= billig försäkr.Kylar byte vid 30k, ett vanligt fel. Extremt mycket bil för slantarna och förvånansv. billig i drift( med 16" org). Tveksamt om vinteravst. lönar sig pga allt som måste fixas efter vilan, läser om många bekymmer här på forumet som man slipper om man kör året runt./ Freude am fahren, nicht stehen.Mvh,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.