|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| visst ska de bli spännande o se hihi | |
|
Falken_1: Vänligen dubbelposta inte dina frågor i två separata trådar så blir det lättare för dig och framför allt alla andra att följa diskussionen. FP |
|
|
Eftersom jag för närvarande svär åt väldigt likartade symptom skulle det vara MKT intressant att se vad de hittar! |
|
|
Dom hittade en mycket utbränd startmotor som var totalt jä....la död. BMW bytte denna och nu spinner BMW:n igen jag har ju dock oxå hunnit fixa generator och byta batteriet men men nu borde kärran funka en stund till. /// Falken_1 |
|
|
Hej Falken_1 Startmotor blev det för min bil! När jag köpte bilen fick jag svensk bilgaranti. Denna täckte alla kostnader =) Nu startar bilen som en raket =) Mvh aousio M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
| min BMW 1999 523 i touring vill inte starta. det klickar under huven och låter brrrrr nånstans typ reläklick. motorn går inte runt trots sprillans batteri 95Ah | |
|
Batterianslutningarna är rena och hårt åtdragna? Det har förekommit fel i grova pluskabeln fram till anslutningen på solenoiden där den grenar sig till starthjälpsanslutningen under röda locket uppe på motorn. Prova gärna om det blir bättre genom att koppla ett hjälpbatteri där, alternativt förbind batteriets pluspol med denna anslutningen via en grov kabel och se om bilen startar då. Kolla även minusanslutningen mellan motor och bilchassi. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.