|
|
|
|---|---|
|
Hej boys & girls! Vet att den finns en tråd med förslag på utbytesbasar till dem under framstolarna i E91 men kan inte hitta den/dem. Är det någon som har tips på nåt som får plats? Problem både på djupet och diametern antar jag..? MVH /Matte | |
|
earthquake sws-8 finns i 2 ohm och 4-ohmsvariant. det är en av få element som inte kräver speciell distans/monteringsring för att kunna monteras. |
|
|
Finns även detta paket: Länk Basarna går att köpa enskilt också och heter: Audio System AX08 BMW Länk |
|
|
Ursäkta kapningen :-) Hur lirar originalsteget med starkare basar? ' Visst är originalbasarna 2Ohm? |
|
|
Vilket ljudsystem har du? Jag bytte till Earthquake basarna och har två stycken OEM element över från 676 stereo paketet, om någon är sugen så är dom till salu billigt. Låter bra med ett lite kraftigare steg, typ Blaupunkt THA 555. Men eftersom du har en kombi, varför inte lägga en baslåda i bakluckan? Jag kan lova dig att det är mycket mer prisvärt och enklare än att byta basarna under stolarna. |
|
|
Tackar! Skall kolla dessa. Hade varit mkt smidigt med låda bak, men det utrymmet behövs ändå... Men för att hänga på tidigare talare, hur låter det med original BMW Professional stereo, då man bara byter ut högtalarna? |
|
|
Skulle jag inte rekomendera iallafall, orginal steget är riktigt litet och klent. Om jag va du så hade jag skaffat ett fetare 5-kanals steg + baslåda i bakluckan. Orginal högtalarna spelar ju hyffsat bra och högt så dela av dom vid 80-100hz eller nått och låt en subwoofer sköta resten en 8" bas tar ju inte upp så mycke plats i bak... |
|
|
Har du hifi-paktet. Om inte så gör det en stor skillnad trots att basarna inte byts ut. Eftermarknadssats till bra finns här just nu: Länk |
|
| Hur ser bagage golvet ut i E92? Är det samma som E91? då kan du göra som jag, bygga en låda i utrymmet under bagage golvet där normalt sätt reservhjulet skulle finnas. | |
| Jag har en radio Business med 4or i fram och bakdörrar inga separata diskanter. 6.5 basar under stolarna. Har jag något slutsteg i min bil? Någon hävdade det. Var skulle det sitta i så fall? | |
| throttle: Nej, du har inget extra slutsteg i bilen. Det är Radio Business CDs inbyggda slutsteg som driver alla högtalare. Beroende på årsmodell har du enbart en bashögtalare under förarsätet. Det är först i kombination med Radio Professional CD som det fås en bashögtalare under främre passagerarsätet. | |
|
Hej, Har nyligen köpt en 330, e92, -07 och är sugen på att greja lite med ljudet. Jag har en Professional stereo med 676-högtalarpaketet. Har jag ett separat slutsteg nånstans i bilen? Är det isåfall ide' att byta detta? Går det att komma åt lågnivåutgången på ett enkelt sätt? Funderar mest på att bättra på basen lite. Har grejat en del med biljud i mina dar men aldrig med orginalmonterad utrustning. Bilen är ju byggd som ett kassaskåp. Imponarande! Hoppas att nån därute har lite erfarenhet att dela med sig av. MSON |
|
| sök på www.bimmerforums.co.uk där kan du se många byggen med bilder och mycket info. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.