|
|
|
|---|---|
|
vill sätta 12v uttag på bakre delen av mittkonsollen för att därifrån koppla in Tex DVD spelare utan att ha sladdar trasslandes fram. Hur gör man en snygg montering? Kan man ta + från befintligt uttag eller vad rekommenderar ni? | |
| Har du inte ett uttag i skuffen? | |
|
Nix men det kan vara ett alternativ att sätta en där. Hur? |
|
| Vet inte hur men jag har ett uttag i bagaget passagerar sidan sitter den på kolla om du inte har något fördraget eller liknande sitter precis bredvid luckan som täcker batteriet | |
|
hejsan jag har monterat ett i bagaget på batteri sidan på min 528 touring -98. jag tog +spänning från boxen som sitter ovan för batteriet och monterade en brytare också.det betyder alltså att jag konstant ström på mitt uttag. det är bra t.e.x om man har en kyl box i bilen som man vill ska gå. trots att man inte har nyckel i bilen.och så kan man bryta strömmen med brytaren om man vill. har monterat det lilla uttaget 12mm i bredd tror jag. precis i kanten på plasten,ovan för panelen som man kan fälla ner. man får inte plats med det vanlig uttaget där. man kan ju göra en över gång från det lilla till stora uttaget. i mitt fall så har jag ett sådan kontakt på kyl boxen som man kan välja om man ska ha den lilla eller stora kontakten. m.v.h joakim |
|
|
Tack för tipset, Joakim. Satte du inte dit en säkring på pluskabeln från batteriet? |
|
|
hejsan jo säkring monterade jag så klart.(15a) var så inne i skrivning så jag glömde skriva om det. m.v.h joakim |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har inte bilar med "rökarpaket" cigguttag i mittkonsolen bak ?? Borde väl gå att hitta på skroten. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso:Försöker hitta delen på realOEM men hittar varken uttag eller rökarpaket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.