|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
man lever bara en gång om jag skulle bytta min bil från en v8 till 4 cylindriga då är det lika bar gå nånstans skjuta mig. OBS MAN LEVER BRA EN GÅNG som....... |
|
|
Hela AKNs inlägg borde omgående skickas in som insändare till varje respektabel tidning i landet. Varje forumanvändare skickar en kopia var... Jag åkte med i en 318d Efficient Dynamics och den var ju betydligt snabbare än vår 525 touring kändes det som. Men herregud vilken traktor-feeling såfort man kom under 1300rpm. Växelspaken skakade från dörr till dörr ungefär. Alla dieslar jag kört (aldrig kört BMW-diesel dock) har lidigt av riktigt extremt mycket turbofördröjning och det är en riktig glädjedödare för mig. BMW har ju visserligen en massa metoder att korta responsen, men kan ju aldrig matcha en bensinsugmotor. Samtidigt är det svårt att helt blunda för 0,5l/mil i 140! Det är förbaskat bra! Körde en annan bil i tio mil, 2 liters bensinfyra av annat märke. Ju mer man gasade desto mer längtade man till sin egen bil... Finns något officiellt om att den Bästa Motorn i Wärlden, den raka sugssexan faktiskt kommer att försvinna från motorprogrammet? När då? Än så länge finns ju 528 F10/F11. Kommer BMW ansöka om likvidering? |
|
|
Så länge det finns åtminstone begagnade BMW´s med sexcylindriga raka motorer kvar så finner man mig i dylika vagnar.. Med reservation för att det evtl i framtiden kommer in någon vagn med V8 också i min ägo :) Hoppas att alla andra inte vill ha kvar bilar med "stora motorer", så att jag kan köpa dessa ännu billigare ;) Trenden är väl åt det hållet.. så jag får nog rätt :) Mvh Janne. |
|
|
Ska även avyttra min 520-E12 (till tyskland=bättre betalt) för att få plats med en 850-E31.....mums. Mvh Jonas B. |
|
|
Jag fimpade min BMW sexa till förmån för en BMW 745 och en Alfa GTV V6 3,0 24v vilket genast leder mig till slutsatsen att bensinen är så dyr att jag baske mig måste ha så roligt som möjligt för varje liter. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
| Rad-4or är givetvis snåla och i vissa fall kanske lika starta, men fifan vilken orolig och tråkig motor. Jag har ju kört V8 de senaste 3 åren, lär inte halvera i första taget. Rad-6an i Bmw är ju rätt trevliga dock. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.