|
|
|
|---|---|
|
Snart ska man ta fram pärlan från vinterdvalan (läääängtar) dock e det dags för service direkt. Någon som kan rekommendera någon auktoriserad bmw-verkstad i sthlms området som e vettiga och inte allt för dyra, samt vilka verkstäder man absolut ska hålla sig undan ifrån, enda jag vet är solna bilteknik. bilen gjorde en inspektion 2 samt mikrofilter byte i oktober 2008 när bilen hade gått 10700mil. nu närmar den sig 12000mil och jag köpte den förra sommarn, vet att jag borde bytt olja innan jag ställde av den men "glömde" det. vad för service kan jag förvänta mig nu och i vilken prisklass kommer den hamna på? bör jag byta oljan själv för att få rätt sort. mvh | |
|
Tror inte Bil&Motorteknik är auktoriserad (?) men det är sannolikt den BMW verkstad med bäst rykte i hela Stockholm (inklusive alla auktoriserade bmw verkstäder). Länk |
|
|
Bil & Motorteknik är inte auktoriserade men väldigt bra. Finns inte så många auktoriserade i sthlmstrakten. Solna Danderyd Nacka Segeltorp Vällingby Lidingö Kanske finns nån till men alla är väl jämndyra med Solna i topp så klart. Skulle säga att du ska leta reda på en BRA verkstad och strunta i auktorisationen. Din bil har inga garantier kvar och det är ju inte säkert att mecken hos BMW är bättre än nån annan. dom är ju båda gjorda på samma sätt ;-) Numera duger det ju lika bra att åka till Mekonomen eller MECA eller nån anna stor kedja för att det ska bli likvärdigt med garantier på jobbet och sånt, nåt EU-direktiv sen några år tillbaka. Perre, på Bil & Motor är kanonduktig men det kan vara lite svårt att få tid, mycket nu så här när våren tittar fram så smått. Niklas Fransosen |
|
|
Södertälje har en renodlad BMW-verkstad som jag nu gillar efter att ha haft inne två bilar för försäkringsskador, kopplingsbyte på garanti och vanlig service. De är knappast billigare än någon annan BMW-verkstad men bra att ha och göra med och schyssta killar enligt mig. Har blivit jättebra lackjobb hos dem också. |
|
|
blir väl att höra av sig till Bil & Motorteknik och se hur det är med lediga tider. vilken service är det jag ska göra? eller har dom koll på det |
|
|
Ärligt talat skulle jag överväga att lämna in en så pass gammal bil till service för dyra pengar om jag var du. Är du ngrlunda händig kan du klara av att göra nedanstående punkter själv. Byta olja, oljefilter,luftfilter, kupéfilter kan vem som helst göra på en E46:a tänkte jag säga nästan,lättare bil att serva får man leta efter. Kolla ev när bromsvätskan och kylarvätskan är bytt. För att få dessa vätskor bytt kan du ev. lämna in bilen då det är lite mer komplicerat än övriga service åtgärder. Många slarvar med dessa 2 vätskor. Är du rädd om bilen bör du även byta oljan till växellådan och bakaxeln och ev servoolja oxå. Observera att dessa görs inte vanligtvis på vanlig service om man inte begär det. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.