|
|
|
|---|---|
|
Har inhandlat en Luisi ratt som ska ta plats i m3:an. Vad ska man tänka på mer än att koppla bort batteriet? Vad jag förstått så verkar det som att airbagen sitter med någon slags klämma innifrån, Hur får man bort den utan att slita sönder allt? Tacksam för svar ! Sitter en M technic f airbag där förtillfället ifall någon undrar. /Mugellorot | |
| Airbagen sitter fastskruvad med torx bakom ratten. Du behöver sedan sätta dit rätt motstånd för att inte airbaglampan ska lysa. | |
|
Ok. Går ju rycka den lampan med. Vad ska det vara för motstånd då? /Mugellorot |
|
|
Har jag fattat det rätt om du tar bort originalratten med airbag för att ersätta den med en "sportratt" utan airbag? Otroligt korkat om du frågar mig på en bil som inte ska ban-moddas fullt ut och endast köras på bana. |
|
|
Du har fattat mig helt rätt! Korkat får stå för dig! |
|
|
Jag har ägt 2st M3 E36or och jag bytte ut bussratten till M-tech 2-varianten utan airbag i bägge bilarna :) Helt annan känsla med skönare ratt, sedan litar jag ändå inte på airbags för 5 öre. Jag har bekanta som krockat där kudden inte löst ut. 1a M3an: Länk 2a M3an: Länk Men man gör som man själv vill. |
|
|
Vad ska det vara för motstånd? /// |
|
| Motstånd finns att köpa på tex Länk | |
|
..det enklaste är ju att ta bort hela airbag givaren 2-3st 10mm mutter. Eller ta ur kontakten och jordkabel för att släcka lampan. Samtidigt kan du ju ta bort airbagen på passagerarsidan för den och de andra kuddarna kommer inte att fungera.Vikten på hela kudden på passagerarsidan är ca 5kg om du nu är ute efter trimma vikten:) |
|
|
Var sitter Airbag givaren..? Under baksätet..? Hur går man bäst tillväga för att ta ut airbagen från passagerar sidan..? Jag håller på att banpreppa min E36 M3 ´97 och vikt är en fiende. =) |
|
|
..ja under baksätet bara ta ett redigt tag på var sidan och ryck upp. Lätt som en plätt sitter ett antal kryss skruvar,Jag tog bort minna airbag och det blev lite vikt JA:) En kryss skruv i var luftutsläpp,sitter en liten gummikåpa över skruvarna pilla du av lätt,tror det var 2 kryss skruv i handskfacket. Av med hela luckan till handskfacket och mins jag rätt så får du ta av kåpan under luckan ca två skruv ,så kommer du åt insekt skruvarna/hållaren till airbagen och kontakten.kan vara lite pill när luftspjäll skall till baka i rätt läge.. Bytt ut den tunga ljuddämparen så får du minst 10kg där oxå:) Lycka till |
|
| Lyft först plus kabeln på batterit för säkerhetens skull. | |
|
Tack för hjälpen Birgeer..! =) Ses kanske på GRC Knutstorp den 8/4 om du skall dit.. =) Vet du eventuellt var man kan köpa ett billigt Harness Bar..? Eller kanske känner någon som vill sälja sitt..? |
|
|
så lite:) Vet inte nån tyvärr. GRC kanske som besökare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.