|
|
|
|---|---|
|
Lackade om främre stödfångare i november. Vid vårputsandet visade det sig döljas en liten men ack så hatad lackskada under vintersmutsen. Hurra... Oklart hur den uppkommit, men alla lacklager ner till karossdelen har släppt i en 3x0,5 cm flaga m sprickbildning några mm omkring. Finns INGA repor e dyl vare sig på flagan eller närområdet som tyder på islag, stenskott etc. Kan det vara dåligt lackjobb (BMW:s egen verkstad gjorde jobbet, så det känns inte helt givet)? Finns det isf nån chans whatsoever att de åtgärdar skadan pro bono? Om verkstan skulle skylla på ett stenskott (som inte ens lämnat ett märke i lacken), vilket är den enda åverkan jag alls kan tänka mig (p-skada hade synts mer/alls), är det verkligen OK att hela lacken släpper i en stor flaga? Låter som dåligt underarbete. Om BMW skulle trilskas och jag inte vill lacka om hela stötfångaren, finns det något som helst sätt att laga skadan "lokalt"? Knappas, eller? MVH/Pelle | |
|
Hej. Om det är så att stötfångaren är av plast så är det viktigt att "mjukmedel" är tillsatt för att göra lacken följsam då plasten är mjukare än lacken. Om t.ex någon backar på dig så att plasten i kofångaren fjädrar in, sedan ut igen, så kan lacken spricka just pga att den inte är lika följsam. En sådan sak behöver inte lämna några spår i övrigt eftersom kofångar är just mjuka och fjädrar ut igen. = oförklarliga sprickor, ganska vanligt. En annan orsak kan vara att man missat att slipa just på detta ställe och därför har lacken inte fäst riktigt. Om jag får gissa så är det förmodligen det första scenariot, men ta bilen till lackeraren och låt dom kika på det, tycker inte att det borde vara lika med konkurs att hjälpa dig med detta. Mvh Skalman |
|
| Lackerade om en tröskel och främre stötfångaren samtidigt. Jag misstänker att de blev lackade med en o samma blandning, då stötfångaren blev väldigt stenskottskänslig. Inga större flagor har dock släppt. I övrigt tror jag som skalman.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.