|
|
|
|---|---|
|
Det gäller en 528:a 86:a.Har problem med fläktmotstondet tror jag.Men hur som helst.Nu blir den mycket fortare varm än innan.O för att den skall bli kall måste jag ut på landsväg typ o köra en runda.Innan räkte det med en kortare sträcka.Har läst om folk som bytt fläktkoppling mm mm men ändå hjälper de inte.Någon som har förslag???? Fegt Att Bromsa | |
| Kolla termostaten,kan ha kärvat | |
|
Bygg om till elfläkt.. mycket simpelt och effektivt! |
|
|
Stalle:: Hur gör man de??Kanske du kan förklara lite grann Fegt Att Bromsa |
|
|
Jag har använt mig av en kylartermostaten från en SAAB och även en elfläkt från en saab. Ta loss kylaren och montera fläkten på den så att den inte sitter i vägen för annan utrustning. Ta naturligtvis loss orginalfläkten. Köp eller gör ett T-rör som passar på kylarslangen. Lös fast termostatkontakten på t-röret och montera det på den övre slangen till kylaren. Den reglerar då fläkten behövs. Optimalt vore att placera kontakten i kylaren, men det är på egen risk. Jag har byggt ett tidrelä som gör att fläkten går 15 sekunder efter att jag slagit av tändningen. Jag kan maila ritning om du vill ha. Funderar på om jag ska skicka in detta som ett mektips. Jag har ALDRIG haft problem med för varm bil efter detta ingrepp, innan hade jag det nästan jämt. |
|
|
Stalle: skicka in detta som mektips... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Ja gör gärna det, även jag står inför ombyggnad. Har skaffat en fläkt från en Volvo 440 och tänkte först styra den manuellt med knapp, men det kanske kan bli lite äventyrligt. Både kylare och fläktkoppling är lite kassa på min men jag har inte lust att lägga ~4000:- när det bara är problematiskt de varmaste sommardagarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.