AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.353

Bmw e36 coupe dörrsidor delar !

Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
Hejsan ! Håller på med mitt e36 projekt ! Å håller på att bygger om dörrsidorna ! Så skulle ta bort mitten partiet på dörrsidan som va i skinn eftersom jag skulle ta bort alla vinyl på dörren ! Hur eller hur så blev de mest mos av den :/ Så nu undrar jag om man kan få tag på nya såna delar någonstans eller om någon har några bra knep eller rent av har 2 dörrsidor till coupe som dom vill bli av med lite billigt ;) Tacksam för alla snabba svar !
Googla på bilskrotarna.

Eller om du går in på gatbilar.se och sök på Padde.

Han håller på med total renovering utav sin och kanske har några utav de gamla grejorna kvar. Frågan är ju fri.
Kan även ställa frågan i hans projekt tråd, för jäkla massa Bmw tokiga som följer hans bygge.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Fråga; Passar E36 Compact dörrsidor i E36 coupé?
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Kollade upp hur mycket ett par nya dörrsidor skulle kosta till min e36 -93a coupe` på BMW För ett par år sedan. Svaret var 7700kr per dörrsida. Han som jobbade på reservdelar skrattade när han såg priset på sin dator och sa att han tyckte att det var ett löjligt högt pris. Det tyckte jag också. Blev ingen affär.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Jag har hittat massor med dörrsidor, dom ligger runt 500kr beggade.

Dock så är det till 100% högersidan. Jag behöver vänster sida, så om någon är sugen på att sälja sin vänstra till coupe så är jag väldigt intresserad ;)

Och min fråga kvarstår, passar compact-dörrsida till coupe-dörrsida?
Compactens dörrsida har ett helt annat utseende, så även om den skulle passa på dörren, så passar den inte mot instrumetpanelen.
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Jag har de som är ibak!. I några uppsättningar.

dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Tyvärr är jag bara ute efter vänster fram.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.