|
|
|
|---|---|
NeZaN |
Någon som kan ge mig lite tips och råd gällande däck till mina 20-tummare? Är det några modeller som är bättre än andra, några man ska passa sig för osv? Är sugen på Diamaris, men hamnar ju ganska högt i pris, är dessa verkligen värda så mycket mer än andra? |
|
Tjena. Har själv de Michelin däcken med 6-7mm kvar men har inte kört med dom än sen ja köpte bilen. Men de åker på snart o kan återkomma med ett tankar kring dom då. Med de vansinniga 315 däcken bak tror jag att ett dyrare märkes däck är att rekommendera med tanke på vatten, ljud, vikt o din 4.8 har ju inte problem med farten heller :) Mvh |
|
NeZaN |
hehe, nej precis. Vet inte om det blir Michelin faktiskt. De är säkert ett av de bästa men det känns som att det kostar mer än det smakar. Har ju dom på för tillfället, men dom är helt slut och är dessutom tillverkade 2005=torra. Byter hellre två uppsättningar på en kortare tid och alltid har schyssta däck. Men vi får se, jag vill ju även ha tystgående däck, det är ju en stor grej! |
|
Jag kör Nokian hakka Z SUV på min 4,4 (255/55-19 / 285/45-19) och är jäkligt nöjd, tycker de är tystare än Diamaris och rullar lätt... //Björn |
|
NeZaN |
Har hittat Yokohama Advan S.T för ca. 10 000:- på Nordendack.se De blev jag tidigare rekommenderad av en lokal däckfirma. Infosite.se ska ha 1500-2000:- mer för samma däck. Hittade Toyo Proxes innan för lite under 9000:- men nu har infosite tagit bort 275/40 från deras sortiment. Kikade på Nokian och de verkar ju bra men dyra. Vettefan vad det blir. Måste göra en fyrhjulsinställning troligtvis då sommardäcken var snedslitna. Dock verkar det inte ha drabbat vinterdäcken. Antingen är väl fälgarna skeva eller så har tidigare ägaren gjort en inställning efter sommarsäsongen... |
| Jag köpte just 255/50R19 och 285/45R19 till min X5:a och då blev det Toyo Proxes S/T från www.dackonline.se. Däcken gick på 7500 kr och en lokal däckfirma krängde på dom för 1500 kr. Jag har inte slängt på dom på bilen än så jag kan inte uttala mig om hur dom är men det var iaf ganska djupt mönster på dom och jag har läst att dom ska räcka länge. Dock är dom M&S-märkta vilket inte framgick på hemsidan när jag köpte. Vet inte riktigt hur det påverkar det hela. Mönstret såg iaf väldigt "sommar-anpassat" ut. | |
NeZaN |
1500kr för påkrängning! Det var dyrt. Jag brukar pröjsa en 2-300kr :) Hur som helst, jag är sugen på Toyo Proxes men 275/40 finns inte längre. Bak finns det i rätt storlek. Har försökt googla fram dom utan någon vidare lycka. |
|
NeZaN titta se länken Länk Kanske kan vara något ? eller.... Mvh |
|
NeZaN |
Hade varit perfekt om det hade gått att avbetala. Hade hoppats på något sådant. Men ska se om jag kan rassla fram några lappar, isf hade det där varit guld! Har varit så mycket utgifter på sistone så det är svårt att hosta upp 9k. :) /NeZaN |
NeZaN |
Calle kula Det blir nog de däcken du hänvisade till! Ska försöka ta mig dit i veckan senast helgen och hämta dom! Smackade på 20-tummarna i förrigår, vilken skillnad! SATAN vad brett det är, men man känner av rejäl spårning. Vet inte heller om det är att däcken är gamla och slitna eller om de ska låta så som de gör men det låter för jävligt! Det sitter på Michelin Diamaris som är slitna just nu. /NeZaN |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
BMW är ALLTID känsliga för däck och dess mönster. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
NeZaN |
Det blev Bridgestone Dueler H/P RFT-däck. De är lätt begagnade. Har gått ca. 600 mil. Så det blir påläggning av dom samt fyrhjulsinställning! /NeZaN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.