|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag skulle behöva reda ut en sak gällande dörrkontakten på en e36 325-93 coupe. Vilken av mikrobrytarna är till för fönsterhissarna (får rutan att gå ner/upp vid öppning/stängning av dörr)? Vilken mikrobrytare är till för kupebelysningen? Alltså vad har de olika mikrobrytare/omvandlare för funkton? Länk | |
|
Ingen som vet? |
|
|
Det är den brytaren som sitter i dörrlåset. Inne i bygeln sitter där en plastbrytare som trycks in när du stänger dörren som får rutan att gå upp och släcker kupébelysningen. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
Tack för svar! Vet du vilken del som skall bytas ut om du tittar på länken? Bmw solna hade ingen aning om vad för brytare jag pratad om (de som säljer reservdelar och en mekanikerna frågade jag). Tack på förhand! |
|
|
Hej. Sorry jag inte svarat. Svårt att se på bilden vilken det är. Det är den plastbrytaren som sitter inne i låsbygeln. Den styr kupébelysningen och rutan när dörren stängs/öppnas. Finns nog bara den. Tror det är hela låsbygeln du får byta inte bara brytaren. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
Nej, du ska ha tack! Ska försöka ta en titt på det så fort jag får tid:) |
|
| Finns nog inte på bilden, sitter inbyggd i nr 6 | |
| Nej det är olika beroende på årsmodell. Om jag förstått det rätt sitter den i låset fram till -94, efter 94 och framåt sitter den i del 6(slutkil) som du själv sa. | |
| Det är brytaren i bygeln som är fastskruvad i karrossen, jag fixade den slitna ytan med lite kemisk metall, nu fungerar den utan störning. | |
|
Det där med kemisk metall ska jag testa :) Någon som vet vad kontakten/bygel till en -96:a kostar inne på BMW annars? Blir ju hela bygeln jag får byta i så fall. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.