AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.774

Import köp av 320d?

sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
Jaha då sitter man alltså med pengarna i handen och ska köpa sig sin första BMW, det blir en 320d men jag funderar lite på hur man bör förhålla sig till importbilar?

Det finns ett par intressanta objekt ute som "tyvärr" är relativt nyimporterade så jag undrar lite hur rädd man behöver vara för dessa? känns märkligt att en -06 som gått i tyskland bara gått tex 6000 mil, hur upptäcker man lättast om det är fusk inblandat?

Är det säkrare att i så fall åka själv till tyskland och hämta hem något fint?
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Du har inte funderat över att ta in en bil själv?

Det är ju väldigt svårt att avgöra ifall en bil har gått 6000 eller 12000mil så skicket skall man ej stirra sig bilnd på. En bra rekonadare kan få vilket lik som hellst att se nytt ut.
Lättast är att ta reda på vart bilen är köpt och kolla upp säljaren/handlaren, bara genom att se vart bilen är köpt ger signaler om den känns "ärlig". Är det är bakgårdshandlare med mycket fd krockade bilar hade jag backat. Alternativt ta kontkt med tidigare ägare.

Lycka till med bil köpandet!
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Länka gärna bilarna om dom ligger ute på nätet...
sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
Här kommer länkar till de jag kikat på.

Denna är på firma.

Länk

Privat

Länk

Den sista tycker jag ligger riktigt högt i pris dock.

hoppas ingen får upp ögonen för dem och snor dem nu bara :)
Med några få undantag så skulle jag ALDRIG köpa en färsk importbil via handlare i Sverige där det primära syftet varit att tjäna pengar på bilen. Jag säger inte att bilen ovan är skruvad eller fifflad, bara att en 6000milare är dyr även i Tyskland och inte det objektet du tjänar mest pengar på att plocka hem. Det finns riktigt många i Tyskland, Frankrike, Belgien, Holland mfl som gärna köpt en 320d med 6000mil...

Om du vill köpa importbil hade jag rekommenderat dig att köpa via BMW i Tyskland. Chanserna att bli blåst är lika med noll, du får en ärlig bil i oftast fantastiskt skick. Om du frågar handlarna hjälper de dessutom oftast till med pappersexcersisen vid exporteringen så du i princip bara åker dit, betalat och kör hem den.
sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
kristoffer_L: Tack för din input.

En dum fråga men hur går man tillväga omm an ska köpa via BMW i Tyskland?

säg att jag hittar en fin bil hos en handlare där nere, hur skeptisk bör jag vara?
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Håller med om att man bör vara lite tveksam till fall där man bara tagit in bilen för att sälja...
men ett bra knep för att se om stämplar är korrekta är att ringa bmw i tyskland och verifiera service'ar genom chassinumret på bilen.

Tobias
singato
Jag köpte min svensksålda 320d m-sport -08 för 215000:-
med 7200 mil.
Så för dom pengarna hade jag skaffat en med den nya motorn!!
speedy83: Kolla importguiden på forumet till vänster i menyn.

Sök upp din bil på gebrauchtwagenbörse på www.bmw.de. Där kan du detaljsöka efter din bil.

Frågar du om skick så brukar handlarna vara väldigt ärliga (till skillnad från i Sverige). Jag hade absolut vågat köpa en bil osedd hos en tysk BMW handlare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.