|
|
|
|---|---|
| Söker en rolig/bra fyrhjulsdriven bil typ golf/a3 klassen. Kom gärna med erfarenheter och åsikter. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Golf R32, roligaste bilen ja kört utan tvekan. Men ska den va praktisk så leta efter en fyrdörrars. Köningsstolarna o två dörrars e ingen bra ide. |
| Var och provsatt en A3 sportback och en Golf. Blir lite ångest då båda passa mig bra. Något tipps på motor? Är sugen på 200an i a3en eller Gti:n. Tror även på automaten. | |
|
A3 har passerat bäst-före-datum, en ersättare är på gång och den är dessutom dyr. GTI:n finns inte med fyrhjulsdrift, utan det är isf R, som i sin tur är likvärdig med S3. MVH Christofer |
|
| ska du köpa ny eller begagnad?? | |
|
Har inte bestämt mig om jag ska köra på ny eller begagnad beror på vad som finns ute på marknaden. Ja just den finns endast som framhjulsdriven. Är inte säker att jag behöver en 4hjulsdriven. Grejen är den att jag alltid kör oberoende av väder och vill ha en bil son inte kör fast. Har har för närvarande en BMW och orkar inte med den en vinter till. Men hur är GTI:n på vintern? Ang A3, byggde en A3 och en GTI med samma spec, då var GTIn ca 100 000kr billigare. |
|
| Men A3 är grymt snygg tycker jag, som verkar som Golfen har fått lite mer kvalitetskänsla för inredningen :) | |
|
köp en s3 ;) Jag har själv funderat en del på en sådan |
|
| Nämnas bör också att BMW tillverkar fyrhjulsdrivna bilar ;) | |
| får man fråga vad du har för bmw som fastnar hela tiden vintertid hehe? | |
|
Har en 120i med nya GY dubb har gått en vinter nu. Ju har sneglat lite på x1an men den ligger ganska högt över de andra som jag nämnt. |
|
| Den går bra när man kommit igång, men så fort det blir blötsnö gräver den ner sig, åker inte på de bäst plogade vägarna i mellan åt... Men är toppen nöjd med den på sommaren tyvärr. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
satsa på en fyrhjulsdriven, du kommer inte ångra dig. Men det kommer bli svårare att gå över till tvåhjulsdrift när/om det blir aktuellt. Har ångrat mig varenda dag denna vinter att jag inte köpt en xi istället. Far och provkör, bestäm prisklass o sen testa allt du har möjlighet till. Finns väl inte så mkt snö kvar nu men det vore ju bäst att få prova fyrhjulsdrift medans det går. Jag personligen skulle ha satsat på en fyrhjulsdriven BMW då jag har sämre exempel på v.a.g s bilar. Lycka till! |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Fast R32an är en grym maskin, inga sega turbolagg. Bara att gasa :) |
| Golf R är en av mina favoritbilar i klassen. Riktigt skoj att köra!! | |
| Ska du köpa nytt eller beg? Vad får det kosta? | |
|
Får se vad om det blir ny eller inte, beror lite på om det finns någon begagnad som har den utrustning man vill ha. Har en gräns på ca 380kkr |
|
|
Golf R utan tvekan om du vill ha en kul bil. Känns både trygg och rolig att köra. Dessutom är den relativt rymlig. Dock är bagageutrymmet ganska litet. Ett annat lite dyrare alternativ är nya RS3an, jag har tingat en kärra när den kommer till åf. Ska bli kul att provköra. Blir det en några år äldre kärra så håller jag med om att R32an är riktigt trevlig. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.