|
|
|
|---|---|
|
En F1130d med Comfort och samma standardutrustning som en F07 kostar samma. Känns som man får mer bil för stålet om man väljer den senare. Vad har vi för skillnader om man tänker materialval, chassi och annat mellan F1x och F07? mvh | |
|
Bmw 5 Gt (F07) är coolast! :) :) :) |
|
|
Tycker jag med, samtidigt som det finns en hel del personer som inte håller med, så är det ju med nästan allt. Men utöver design och coolhet, är en F07 bara en spejsad F1x eller mer åt 7-serie hållet beträffande material och kvalitet? |
|
| Enligt Länk delar F07 mekanik med F01. | |
|
Bra. Tack. I stort en femma alltså. En utrustad 520d för samma stål som en "ren" GT med skinn och PDC? Hade nog valt GT:n ändå. |
|
|
iMike: F01 är 7-serien. Frågan är kanske inte bara inköpspriset utan också hur dom håller andrahandsvärdet. Har sett flera F07 annonserade i Tyskland som känts väldigt billiga. Frågan är om F07 är flipp eller flopp? ___ //Ulf |
|
|
"The F07 Gran Turismo shares the same F01 7 Series-derived platform, powertrain, mechanical package, and dashboard with the F10 sedan." I stort en femma alltså, även om plattformen till både F11 och F10 ursprungligen härstammar från 7-serien. |
|
|
Bra fråga - är F07:an flip eller flop? Både och, verkar svaret bli! Flip - försäljningen har varit enligt plan vilket gjort att både 1-serien och 3-serien kommer att komma i en GT version. Flop - bilen har blivit rejält åtgången i tester världen över och även BMW-representanter har låtit påskina att designen inte kanske passar alla. Personligen tycker jag att idén, ursprungligen från Dr Reithofer, är utmärkt, men att designen är allt för klumpig. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tycker F10 är väldigt fin men att F07 är snyggare. Om man tycker det om 6-8 år är en annan historia. Det är fortfarande en BMW. Postade en ny tråd om vilken av en utrustad F10 20d eller en ganska ren GT man "borde" välja, spännade att se vad andra tycker. |
|
| F07 växer hela tiden i mina ögon, F10/F11 klart mer slätstruken för var dag. Tror GT'n vinner på sikt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.