AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
665

Äter däck

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har kört runt lite med min 750i nu ett tag och jag tycker att den äter rätt så mycket däck baktill, då menar jag på mönstret som är längre in som man inte ser så lätt förän man lägger sig under och tittar noga. Man får verkligen sträcka in handen långt för att känna efter. Annars så har den inte slitit så mycket tycker jag. På de andra ytorna på däcken så är det prefekt mönsterdjup. De på däckverkstaden hade i 3,0 bar och sa att det ska vara det i 17". Irriterande i alla fall, men just de här stora bilarna kanske äter en del däck, eller, någon som vet?

//Schnitzer
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Hmm, jag tycker personligen 3 bar låter mycket men det är säkert rätt.
Är du säker att hjulinställningen är rätt? Den kanske är snedinställd och då slits ju däckmönstret onaturligt. Kontrollera det!

Mvh
/R
Det är tvådelad bakaxel det kanske är därför det äter mer längst in på däcken?vem vet ja kanske har fel,men min gör likadant.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Fram nöter det som det ska tycker jag. Litegrann men inte allvarligt. Jag har ju förstås gjort en framvagnsinställning, men det stör mig lite att den äter av bakdäckens insidor.

//Schnitzer
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Bmw´s konstruktion på bakaxlen är inte den mest opptimala, och tyvärr så finns det inte mycket att göra åt det mer än att köra med offcet bussningar, alt ändra om infästningarna på svingarmarna.

Man är inte ute efter att hjulet ska ändra cambervinklen under fjäderrörelsen, som bmw gör.
Men som sagt även solen har sina baksidor

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Är bilen sänkt så påverkar det ju däckslitaget negativt. Ganska mycket också.
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
som jesperado säger är den sänkt så slits det på innern!

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Schnitzer:du får nog sluta med att bromsa upp bilen.*ler*

torsk på v12
(nu med bilder på:Länk
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Prova med ett annat lufttryck. Kör med 3,3 bak på mina och de har rullat i snart 2 säsonger nu utan att slita snett.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Kan man inte göra 4 hjulsinställning på den. Går det är det nog läge att göra det.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Just E32 och en del andra modeller TROR jag inte att man kan göra 4 hjulsinställning på, men jag är inte 100 på det heller. Det var vad jag hörde av killen som gjorde framvagnsinställning på min.

//Schnitzer
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Gör en KDS hos en BMW-verkstad!

Om cambervinkeln är överdriven skulle jag inte vara alls förvånad om bussningen som lagrar bärarmen är lite trött.

Mvh Björn
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
balmgren: Hur mycket vill BMW ha för det tror du?

//Schnitzer
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Schnitzer: Hos min ÅF kostar det ca 1300 för full KDS med justering. Det är möjligt att du kan få bara kontrollen billigare för att verfiera om något, typ bussningarna, är slitna.

Mvh Björn
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Balmgren: Ok, tack för tipset.

//Schnitzer
Hejsan!
Du har redan fått svaren av killarna som gjort inlägg innan.Har du sänkt fjädringen bak så har du svaret redan.Med delad bakaxel så ändras cambervinkeln där bak så att du får "VWbbubblaeffekten".Med fyrhjulsinställning rättas detta till:Betydligt billigare än nya fetsulor hela tiden.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.