|
|
|
|---|---|
|
Var och provkörde en svart skönhet idag. 328 iA Coupé. Att jag blev helfrälst är väl ganska överflödigt att påtala. Tja då var det dags att lägga pannan i djupa veck och blåsa malen ur plånboken för att hosta upp kulor till en 328 iA coupé. Bilen är importerad och endast en tidigare ägare här i Sverige. Nu är inte jag någon teknikfantom och då vänder jag mig givetvis till bättre vetande personer, nämligen Er.... Någon som kan ge mig synpunkter vad man skall titta på när det gäller just denna modellen ? Tack på förhand MVH Joachim (En minst sagt otålig, förhoppningsvis snart blivande 328 ägare) Joachim | |
|
Det är ganska många som köper 3-serie bilar testa att söka lite o forumet så hittar du snabbt saker man ska se upp med. Kolla så milen stämmer gör du enklast genom att åka till din bmw verkstad och kolla historiken (tidigare gjorda servicar, delar bytta på garantin även i tyskland). När du ändå är där kan du be dom kolla bilen almänt. Det finns många saker att se upp med. Rost, glapp i spindelleder, slut dämpare och att den inte läcker olja någonstans. Lycka till. |
|
|
Hej, jo jag skall ta och kolla upp historiken, eventuellt även ringa till ägaren i Tyskland och fråga lite saker. Det tekniska hjälper GBG:s bästa BMW mekaniker mig med - Göteborgs Bilservice i Partille. Bor ni i GBG området - serva där, helt suverän service och trevligt bemötande. Tack acey för dina synpunkter. Joachim |
|
|
En sak du bör se upp med är din otålighet och längtan... som kan få dig att bortse från vissa detaljer ang bilen... det är lätt att "förälska" sig.. |
|
|
Jo tack SunKi, det var nog det bästa rådet jag hört hittils *s*. Men skall få den kollad av verkstad, skall beställa utdrag från BMW´s register samt eventuellt ringa ägaren i Tyskland för att kolla lite extra. Det bör väl räcka (hoppas jag) ? Fler tips är alltid välkomna..... Joachim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.