|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Är detta den mest prisvärda AMG-mercan hittills. Jag tror den kan bli en svår konkurrent till M3 och RS5 eller vad tror ni? //Stefan Mina bilar:Länk | |
| Låter klart intressant! Undrar om det verkligen blir 6,2-litersåttan? MB har ju börjat använda en ny 5,5-liters åtta i "AMG 6.3" modellerna, tex S-klasse och CL-klasse | |
|
Mycket trevlig, men interiören rår varken på M3:an eller RS5:an. |
|
|
@ollen jo, det är 6,2 liters V8an i den. |
|
| Hefe> Ok, 5,5:an kommer kanske först i och med den helt nya C-klassegenerationen om några år. 6,2:an är iof också en kanonmotor! | |
| 5,5 kommer i CLS 63 AMG först. | |
|
För att vara en Merca var den klart läcker och priset verkar ju tilltalande men som vanligt lär den bli väldigt mycket dyrare med "nödvändig" utrustning samt det svenska priset. Annars faller de ju som stenar dessa beg AMG mercor. Frågan är också om den är lika stenhård som de övriga C63orna? /Anders |
|
| fin men gillar m3:an mer | |
| Länk jämförelse mellan rs5 m3 och c63 | |
| Sedan behöver man lägga några kronor på ett avgassystem i titan för att få det rätta ljudet: Länk | |
| Länk | |
| Det rätta ljudet vet jag inte, den lät lite tystare än standard. | |
|
Jämförelse mellan de 3: Länk --------- Over and out. |
|
|
C63an låter bäst när man byter till Longtube headers och midpipe samt behåller original catback. Akrapovic må tillverka grymma system men på C63an har dem verkligen inte lyckats de har förstört ljudet. Original: Länk |
|
| tyckte att akrapovics va helt ok och dessutom väger det mindre och ger mer effekt men det gör väl dem flesta | |
|
481hk original. Hur mycket effekt tror ni man kan få ut ur Mercan med ett effektivare system? //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Fick upp min förra till ca 530-540 hk endast med mjukvara och bort med bakre cattar då C63ans motor är väldigt "strypt" från fabrik.. Med denna modifiering tycker jag att m3an och rs4an inte ens kan jämföras (har kört båda väldigt mycket).. Ljudet mellan bilarna ska vi inte ens tala om.. Sålde den nyligen och ångrar mig redan så jag ska köpa en igen..Sålde M5an häromdagen också p.g.a detta.. Coupen såg för övrigt väldigt intressant ut.. :) |
|
|
StefanL med Longtube headers, midpipes och ECU (Modern horsepower) får du ut 600 hk. Med kompressor ca 700 hk. |
|
|
Ja just det Sevak, jag tror du skrev om detta i ditt PM. Har du någon sjysst bil på gång. Jag kan nämna att på färjan mellan Rodby -Puttgarden nu i lördags hade vi en riktig värsting merca framför oss. Länk Helvete vad det lät när han torrgasade på båten. Det är väl en sån du ska ha:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Hur kan cls 63 vara så billig i jämförelse med den cl 63 jag länkade till ovan. Är det samma motorstorlek? Jag blir inte riktigt klok på alla olika motoralternativ. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Nya dubbelturbo V8an kom först i S63 AMG W221 (visades för ett år sedan) och CL63 AMG C216 dem började säljas i höstas därefter CLS63 AMG C218. CLS drar 9,9l/100km i standard och med Performance paket (557hk). C-klass behåller sugmotorn om än uppgraderad. C63 låter underbart Länk sug 63an är bland det bästa jag hört. Jag var på Hockenheim 2006 då Mercedes hade CLK63 AMG som säkerhetsbilar för F1, sanslöst! CL är kupen av S-klass, den ligger på en annan prisnivå än CLS. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.