|
|
|
|---|---|
|
Dags för bilen att servas, jag har tidigare lämnat in mina bilar till Rinaldo och jag har alltid blivit väldigt nöjd då han är extremt kunnig på BMW. Är han även rätt man att lämna in sin m3 för en inspection II? Går han igenom de punkter som BMW gör eller finns det saker han känske prioriterar mindre så som ventiljustering, är detta något som ibland görs på inspection II eller SKALLl det alltid göras? Bakaxelolja, SKALL det alltid bytas? Tycker dessa bitar är lite luddiga. Någon? | |
|
han har ju rykte om sig att vara väldigt duktig så det är nog inga problem men fråga han om ventilerna och bakaxeln såg att min hade varit inne hos han för service precis innan jag köpte den |
|
| Om det är NÅGON du kan lämna in din M3:a till så är det till just Rinaldo. Har erfarenhet av honom sedan 70-talet och har alltid varit mycket nöjd. Till skillnad från de flesta säger han till om han inte vet vad det är för fel istället för att komma med en massa gissningar. ÅK DIT! | |
|
Hej! Jag är själv jätte nöjd med Rinaldos service. Men jag har hört att han inte gör en ventil justering om HAN inte anser att det är relevant att göras. Men vad jag också hört är att bilen skall alltid ventil justeras vid en INSPECTION. Stämmer detta? Eller har Rinaldo rätt, jag anser själv att skall det alltid ventil justeras vid en INSPECTION så vill även jag att just MIN bil skall göras det vid en ev service. Mvh |
|
| Servat min där de senaste 5 åren och alltid varit kanon nöjd. Har fullt förtroende för honom och hade servat min bil där även om det var en M3. | |
|
Har väldigt svårt att tro att dom ska justeras vid varje inspection desutom justeras dom med brickor och sånt slitage är det nog inte så det ska justeras var 1500 mil |
|
|
Justering och justering...det är en kontroll man gör om ventilspelet behöver justeras. Behövs det så har man en del extra jobb framför sig. Om det behövs justeras kan man inte avgöra utan att mäta upp spelet om det inte är tokfel och det hörs. Ventikontroll görs vid Inspektion 2. |
|
|
Hej alla glada igen! Tackar för infon, alltid kul att veta mer och få mer kunskap! Bra att veta att kontrollen alltid skall tillföras vid en Inspektion 2. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.