AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.480

Sommardäck PÅ! ;)

Sida 6 av 7
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Haha! Här i Linköping var det glashalt i morse! Ett tjockt lager is täckte vägarna. Mycket riktigt krockades det här och var.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Varmare och varmare, nja...Länk
Här uppe ligger snön från morgonens snöfall kvar. 3-4cm. Hur ser det ut i mälardalen? Doktor Febrildubb väntar på dagens foto från Sveavägen ;)
Verdi
Här i Uppsala ligger inte snön kvar. Dock är temperaturen i sig inte så bra för sommardäck, som helst ska ha minst +5C eller mer för att inte vara hårda och hala.

Jag har bokat byte till tisdag nästa vecka. Tror det blir lagom.
Anders-72: Den där vädertjänsten du länkar till har inte många rätt. Idag åkte mina sommardäck på och jag byter inte tillbaka till vinterdäck förrän tidigast i november. Jag hoppas på en grön vinter nästa år så man slipper böka med däck.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Anders du försöker men det blir ingen snö ;) , den snö som kom idag satte sig inte ens när den kom då både mark och luft var varmt.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Själv gillar jag klart.se eller SMHI. De hade högst träffprocent på sina prognoser under 2010
Länk
Länk

Dagens bild var det!!!
Sveavägen/Olof Palmes gata
kl 08:15 den 30:e Mars
Länk

Moln? Nope..
Länk

//Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, enl. Yr.no skulle det inte snöa alls i Stockholm, men här uppe. Mindre vägar har vinterväglag kvar här till ca 20% av sträckningen. Igår hade en mil väg återfrusit till blankis och 40 km/h var lagom i kurvorna. I morse var det ca -10°C.
Vi får vänta lite på ett rejälare bakslag i Stockholm. Kanske det rentav blir utom vinterdäckslagen i april ;)
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Nu kör jag med nya Dunlop på X3:an. Det var helt vitt igår men +2 så nu är det bara blött. Inte kul om det fryser dock. Nu är det bara att hålla tummarna att det är OK väder när jag ska upp till Skellefteå och Luleå 8-11 april :) Blir det is så kan jag inte komma hem till Sthlm men det ser bra ut prognosmässigt.

ke
134
kevin320d
320D M. E91 2006
Nu är min sommar fälgarna på.

Länk
Länk
Länk

Vad Tycks?

Mvh Kevin
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Snyggt! Akta trottoarkanterna... :)
th
86
theworm
Z4 3.0i
Sommardäcken på! äntligen!
Jo
211
JockeX
Touareg
Riktigt snygga fälgar kevin, är de original?
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Personlig bil Kevin, snyggt.

kanske 4st kolfiber emblem till fälgarna oxå lr?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, ingen varumärkeshädelse tack. Bayerns färger är vit o blå! Kolfiber använder man för att det ska vara lätt och starkt ;)
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Har han inte det på huv och baklucka Anders?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jo, och vid en närmare efterblick även på fälgarna (utom där de står löst). Färgmatcha är ju helt ok, men vad gäller varumärken...där går gränsen för mig ;)
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Juste, jag såg den bilden där fälgarna inte är på. Jag tycker det e snyggt. Då har vi ytterligare en sak där du och jag inte är övrens Anders ;);)
Igår åkte sommarfälgarna på! Mycket trevligt, köpte bilen för en månadsedan så det är premiär med sommardäcken nu.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Men jäklar vad bilen drar mer nu med 18" och 255'or bak. Men vad gör det, det kostar att ligga på topp. :)
ke
134
kevin320d
320D M. E91 2006
Jockex: nej inte orginala, köpte dom ifrån BM Auto Sport.

Aragon:5 jag har svart vita emblem.

Mvh Kevin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.