AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.479

Sommardäck PÅ! ;)

Sida 1 av 7
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Äntligen sitter sommardäcken på.. Jag köpte bilen i vintras så detta är frösta gången jag ser den med M-fälgarna på i verkligheten.
225/45-17 Fram
255/40-17 Bak
:)
Länk
Länk
Länk
Länk

Man blev lite förvånad.. Trodde det var 225/45 runt om!
Länk

//Anders
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Härligt! Funderar på om jag skall våga sätta på mina sommarhjul nästa helg. Kommer det mer snö här i Gbg så får jag väl ta bussen.
Slängde på mina sommarhjul idag. Hatar dubbdäck.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Gjordr det i onsdags, det kommer nog inte att snöa så mycket i det behövs vinterdäck.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
längtar själv efter att få slänga på 20"...kanske blir det under veckan om vädret i Gbg tillåter.

"Riktiga män kör diesel"
Ar
219
Aragon5
F30-320d
E det nån som vet varför de ansvariga inte lägger till edit funktion.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Slängde på mina förra veckan. Vilket lyft med 20' och sommardäcken mot de lite tråkiga 18' och vinterdäck. 7:an behöver verkligen stora fälgar för att göra sig.

Nu är det bara 2 veckor kvar till jag tar fram caben och till den har jag bara sommardäck så där behöver jag inte fundera på just den frågan :-)

Niklas

Fransosen
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ingen ide här i jönköpings trakterna.... här kom det ca 30-40cm natten till fredagen!

MvH Bmw 4-ever
No
132
Nop
320d Touring -11
116i pre LCI -07
nog för att ja inte gillar vinterdäck, men sommarfälgar gillar oftast inte salt så ja låter mina fälgar slippa se dagens ljus några veckor till :-)
Jag tänkte byta till sommardäck nu i helgen, men torsdagens snöande fick mig på andra tankar. Får se hur vädret utvecklas nu i veckan.

RBiH for life!
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Samma här. Vi fick fan nästan en decimeter i fredags. Försvann ju dock väldigt fort, men det känns lite vanskligt att byta till sommarfälgarna redan nu. Hur sugen jag än är :) ! Sen gör det ju inte saken bättre att bilen står inbaxad i ett garage med både båtar och husbilar ivägen :P ! Finns inte mycket att göra än att vänta ett par veckor till..
Je
37
Jensc
330i M-sport -04
Här uppe i Luleå får man vänta ett bra tag till än :(
Visa användare
2.407
amullo
Så SKÖNT! Gud vad bilen känns bättre! Mycket stabilare och vägbullret känns som det blev lite lägre mullernivå med..

Om dom nu bara kunde sopa gatorna så man fick ta fram Ducatin så vore jag glad!

//Anders
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag bytte på X5an i lördags - dock så vägrade den första däcknissen att byta, så det var bara att slänga in däcken (de låg på förvaring hos samma nisse) och åka till nästa nisse för att få det fixat.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
@mistafrizz Vägrade de byta däcken? Vad är det med folk nuförtiden?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Grandy, Japp, han vägrade och hänvisade till hur dum jag är som ens tänker tanken. Han ville inte bli av med sina tillstånd för att jag bytte till sommardäck innan 1 April?!. Tur att detta inte är min vanliga nisse, utan denna var den som låg närmast när vinterdäcken skulle på.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Tillstånd???

Surf Or Die!!!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
När det är vinterdäckslag fram till 31 mars vid vinterväglag kanske inte handlaren ville medverka till lagbrott även om det alltid är föraren som är ansvarig. Jag skulle kanske själv tveka om jag ville bedriva en seriös verksamhet.
Visa användare
2.407
amullo
Han är ju för f*n inte personligt ansvarig! Vilken mupp..
Vad var det för firma? Man vill ju gärna inte göra misstaget att lämna in där.

//Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tycker nog att man är mer seriös än mupp om man som däckhandlare uppmanar folk att följa lagen....
Jo
211
JockeX
Touareg
Vilken lag är det du talar om Anders? Det är inte lag på att man måste ha vinterdäck fram till 1:e april, det är lag på att man måste ha vinterdäck vid vinterväglag. Det är inte samma sak. De kommande dagarna är det inte vinterväglag i stockholm i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.