|
|
|
|---|---|
| undrar om det är antenndosan i bagageutrymmet vänster bak när man tar bort luckan i min 330 toruing (e46). Sammankopplas antenn med värmeslingorna där eller.... tänkte byta till en blaupunkt antenn som klistras på insidan av rutan så det är väl bara att koppla ur från dosan.... om det nu är antenndosan o koppla in den på den nya! hoppas att någon förstår vad jag menar.... | |
|
samma här, kass mottagning i min 320. |
|
| ska fixa en ny antenn i helgen som fästes på insidan av rutan! | |
| Hur gick det? kostnad? har samma problem med radion. | |
| tyvärr inte fått fingrarna ur "röva" o fixat än... | |
| Dålig mottagning kan bero på att antennförstärkaren är dålig eller att den är dåligt jordad. | |
|
Funkar värmeslingan i rutan? Det är troligen inte i denna som felet ligger, mera ofta i förstärkaren eller i oxiderade anslutningar. En ny trådantenn som du klistrar på rutan fungerar sannolikt inte bättre än de befintliga trådarna om du inte samtidigt fixar förstärkaren. Du kan testa att koppla antennkabeln från stereon direkt på trådantennen men det blir aldrig jämförbart med att ha antennförstärkaren fungerande och inkopplad. Enda jämförbara alternativet är en vanlig yttre antennpinne på 80-90cm, men inte många vill ha dessa på bilarna idag. FP |
|
| har sett att några slingor är av, ser ut som dom har bränt gummilisten på en 4-5 ställen. man ser det när man öppnar bakrutan. måste ju finnas någon annan antenn anlternativ. förslag........?????????? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.