|
|
|
|---|---|
M3-Mackan |
Tja! Fråga1: Tänkte ta bort mina kattar på min 93as M3a och sätta ditt rör istället. Men är det någon som vet vad för tjocklek jag ska ha på rören? Någon som har erfarenheter utav detta? Fråga2: Söker röd/vita baklysen till samma bil. Passar lysena från en vanlig Sedan? (T ex 325/320 mm.)? -Mackan- |
| 2. Nej. | |
M3-Mackan |
>Gustav< Måste det vara från en M3a, vad är det som skiljer? -Mackan- |
|
Nej det räcker med att dom kommer från en coupe... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
M3-Mackan |
Okay, men vad är det för skillnad mellan Sedan och Coupén? -Mackan- |
|
Dom har olika form på baklysena. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
|
*M3-Mackan* Du ska ha 2½" rör istället för cattarna! Det va dom sa på.....dom satte på 2½ rör på alla e 36 m3!! Med ett sport system å utan cat så kommer bilen att gå betydligt bättre å ljudet kommer att bli riktigt rått! //martin |
|
M3-Mackan |
>MNS_M3< Tackar... -Mackan- |
| Om man plockar bort "kattarna", vad säger då besikningsmannen vid kontroll av avgaserna ? | |
|
Tabasco: Gissa... =) Allvarligt.. det är nåt som de inte gillar och en M3:a klarar inte en besikting utan kattarna. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
M3-Mackan |
Dem blir antagligen skogstokiga om dem ser att kattarna är borta. Men har fått tips om att rensa kattarna men ha dem kvar. Och att man då får igenom den utan nerslag på avgasvärdena om man bara har en frisk motor. Kan väl ändå inte stämma? -Mackan- |
star |
Det kan faktiskt stämma, jag fick igenom min fd Porsche på reg-bes utan kattar... Fick endast nedslag på co-halten vid förhöjd tomgång, 11 flaskor t-sprit på 5 liter miljöbensin fick ner värdena till nästa reg-bes till typ 0,1 Mvh Richard (Zingos polare) |
M3-Mackan |
Okay, då kan de nog säkert gå. Om du har provat. Går din M3a bra då? Ett vevlager har skurit på min nu=Utan bil...tråkigt värre -Mackan- |
star |
M3-Mackan: Fyfan, var det ett vevlager.. Inte det roligaste som kan skära ihop! Lider med dig! Vad körde du på för olja?? Jo min bil funkar kanon nu! Har hunnit köra typ knappt 200mil /Richard |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.