|
|
|
|---|---|
|
Har en orginal och mycket fin 328 M cab. men vill sänka några centimeter. Inget skraplågt tysk stuk, utan stilren snygg sänkning. Fälgar som sitter sitter på och ska sitta på är M3 cab fälgar 17 tum. Kan någon komma med tips? och länka bild på hur det möjligen kan se ut och skriva vad den är sänkt med och hur mycket. Tack för svar! | |
|
Det smidigaste är om du köper coilovers, så kan du sänka höja precis hur det bahagar dig och ditt tycke. Exempel som har är tillbilen.se i Göteborg. Kan få ännu billigare om du köper direkt från Tyskland jom.de Annars googla coilovers om du vill kika på fler alternativ. Finns mängder av bilder på garaget.org Gå in under fliken bilar markera Bmw, så kan du kika i lugn och ro Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Hej! Tack för tipset! Men blir den inte väldigt stum med Coilovers eller kan man ställa det med? |
|
|
Finns dyrare varianter som du även kan fixa det med, men dessa är mer bara hur hög och låg. Eftersom du har M3:a, så blir den inte hårdare än som den är nu alla fall :) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| jaså, jag tar en liten koll och ser vad man kan finna ;) tack ännu en gång för att tagit dig tid! | |
|
Jag har Sachs Performance kit. Har för mig det sänkte runt 15 mm runt om. Hade från början M-chassie så redan där var det 20 mm lägre än standrad. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
H&R 40/10 fjädrar sänker väldigt snyggt på en bil med m-chassi. Cirka 10mm bak och runt 20mm fram. 40/10 är på orginal chassi. Själv kört med dessa fjädrar och var grymt nöjd. Mvh Henrik |
|
|
Här har du en bild på min 328 cab -97 som på bilden är nysänkt med schmidmanns Lowtec fram/bak 30/20MM: Länk Rätt billig sänksats med ok kvalité. Tyvärr satte den sig en aning bak, så jag bytte de bakre gummiunderläggen till lite tjockare. Eventuellt hade jag satsat på H&R 40/10 nästa gång. Men hårdhetsmässigt är jag nöjd; ett uns hårdare än M-sportfjädraran.. |
|
|
Frapp: Ser ut ungefär som H&R 40/10, kanske att den blev lite lägre fram, men då snackar vi millimeter. Svårt att avgöra av en bild. Komforten blev det ingen som helst skillnad på. Mvh Henrik |
|
| Tjena jag kan rekomendera FK super sport colisar ! Har det på min e36 sjukt skönt å kunna bestämma hur hög/låg bilen ska vara å de finns riktigt billigt på ebay.com | |
|
D-Mann: Hade nog valt coilovers om jag vart som dig, så du har möjlighet att höja och sänka. Om du kanske tänkt behålla bilen och framöver vill byta fälgar tex, så kan du justera den precis hur du vill ha den. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Denna bilen ägde min bror för en tid sedan, som han själv tog in från tyskland. Och den är sänkt som jag vill ha min. Det är sänkfjädrar på men vilken höjd har jag ingen aning om? Så är de någon som ser vad där sitter på? Länk |
|
|
Ser ut som det Frapp skrev och bifogade bild på Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jag skulle säga att den ser ett uns högre ut än den sats jag har på min bil. Sen blir det faktiskt lite skillnad om bilden är tagen vid full eller tom tank. Finns ju såklart fördelar med coilovers, men den stora nackdelen är väl såklart att det blir rätt mycket dyrare än att bara slänga på en uppsättning sänkfjädrar och behålla befintliga dämpare. Och vill man behålla ungefär samma komfort som med t.ex original m-tech så är inte heller coilovers ett bra alternativ. Det är ju trots allt en glidarbil och inte en banräser :) Lowtech ska det förresten vara i mitt förra inlägg.. |
|
| hehe nä en glidarbil är de klart, Men mr Frapp, skulle du säga mig var man köper detta kitet som du har på din bil? :) | |
| Det skrev jag ju :) Schmidmann.se | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.