|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag startar en egen tråd då jag inte vill kapa tidigare tråd för felen förmodligen inte var samma. "Jag har en E60 som inte alltid startar som man tänkt. Nu i morse när jag skulle starta ville den inte komma igång. Stoppar i nyckeln och trycker på startknappen, då hör man något surrande som låter ungefär som bränslepumpen kan jag tänka mig, det håller på i kanske 5 sekunder och sedan går startmotorn igång utan att lyckas få igång bilen. Displayen visar en rad felmeddelanden som, cruise control failure, dbc failure, drive control system failure, start assistant samt fuel pump. Jag har precis fått tillbaks bilen från verkstaden fast felet återstår. De hade bytt något styrdon till bränslepumpen men det gav som sagt inga resultat. Efter att försökt 3-4 gånger att starta så gick jag in och hämtade nyckel B och då startade den direkt utan några felmeddelanden. Det verkar ändå inte vara själv nyckeln för jag fick ett startproblem till under dagen. Tog ur nyckeln och stoppade in den igen så startade den. Kan det vara något med startspärren eller liknande?" Efter att ha läst lite på en del engelska forum så verkar det som att det kan vara DDE relät, vad tror ni om det? Någon föreslog också ECU relät, verkar som de flesta verkar överens om att det är ett strömproblem i alla fall. | |
| Köpte ett nytt DDE relä för 126:- och bytte det igår. I morse för första gången sedan jag fick tillbaka bilen från reparation startade den direkt. Det verkar ju som att det har löst problemet men jag vågar inte riktigt ropa hej ännu. Startar den direkt på första gången i en vecka så vet jag att problemet är löst. | |
|
Ville bara skriva en uppdatering ifall någon mer får liknande problem. Bilen fungerar numera helt felfritt, startar varenda gång. Jag öppnade det gamla relät och det såg lite bränt ut i ena hörnet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.