AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.116

LowTec vs Bilstein? erfarenheter?

ol
63
olleson84
*BMW 550i LCi M-sport e60
*Bmw 325i e93 M-sport
Tjena!
Köpt mig en ny kärra idag, en 323Ti Compact. Är nu på jakt efter vettiga väghållnings prylar till den.
Är det någon som vet något om LowTec, de säljer kompletta kit på Schmiedmann med dämpare o fjädrar för runt 4000kr. Skulle va tacksam om någon kan dela med sig om erfarenheter.
Annars får det bli Bilstein B8 Sprint dämpare o Eibach fjädrar från Grekland för 4700kr istället.
Tacksam för svar.
MVH
Fredrik
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Bilstein är alltid Bilstein, man vet vad man får. B8 dämparna ska tydligen vara riktigt jäkla bra!

Ska själv kosta på bilen riktiga dämpare, har också tittat på Bilstein B8.

Jag börjat tröttna på budget dämpare så går sönder efter ett tag.

Tror säker LowTec, fungerar tillfredsställande, Schiedmann har ju även besudlat en M3:a med dom så dom bör ju duga.

Men 700kr mer för få Både dämpare och fjädrar som man vet har riktigt hög kvalité låter som en bra affär :-)
ol
63
olleson84
*Bmw 325i e93 M-sport
Jag har kört med Bilstein B8 o H&R fjädrar på min gamla 525a och även på en Passat Kombi jag hade, o det har varit en svårslagen kombo. Men så blir det klyddigt att behöva beställa från Grekland, då order på Bilstein dämpare där räknas som en special order o man har ingen retur rätt om det skull va problem.
Köper jag bilstein här i sverige så landar det på ca 8000kr för fjädrar o dämpare.
Därför tänkte jag att LowTec kanske är ett bra alternativ för vettiga pengar. Har sett att det finns en del M3 E46 som är kittade med Lowtec, så helt dåliga kan de inte va.
Ingen annan som har lite erfarenheter av Lowtec produkter??

MVH
Fredrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Ska själv köra med AP coilovers på min 323 compact. Dessa kan du köpa för runt 4500:- inklusive frakt från Tyskland. Tillverkas av KW och är väldigt populära och omtyckta i Tyskland. 2års garanti lämnar de på dessa.

Mvh Henrik
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Bilstien dämpare kan du hitta billigt på Ebay.co.uk och Ebay.de
ol
63
olleson84
*Bmw 325i e93 M-sport
Har tittat på AP coilovers på ebay, men har inte hittat någon info om dem i sverige.
Men då kanske man skulle satsa på AP coilovers då, det är ju som sagt bra pris på dem.

MVH
Fredrik
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
LowTech är ok sett till priset. Livslängden är inte ens nära Bilstein.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
ol
63
olleson84
*Bmw 325i e93 M-sport
Det blir nog en uppsättning AP tror jag. Någon som vet något om JOM BlueLine coilovers eller TA-Technix coilovers?? Väldigt billiga, men är det nåt att ha överhuvudtaget??
Håller på att skumma över marknaden, vill få så bra kvalitet som möjligt till så lågt pris som möjligt :) Dock inte något skit.
MVH
Fredrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

JOM BlueLine coilovers och TA-Technix coilovers är tillverkade i Kina, ingen höjdarkvalitet, fjädrarna rostar rätt friskt, gängorna är känsliga m.m. MEN, de går att skruva ner väldigt långt, vilket är poppis i stylingkretsar.

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.