AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.808

Problem med antennförstärkare på E60

S.
32
S.D.BMW
523i-06 E60
Hej alla !!!

BMW 523i E60, -06

Jag är helt ny här på forumet och undrar om någon vill dela sitt lösta problem med antennförstärkare på en E60 (sedan). Alla inlägg och tips talar om E61. Inte ens på Google hittar jag inlägg för E60. Var är den exakt placerad på en sedan och är den svårt att byta själv. På E61 går det lätt. Allt finns bilder, detaljerad arbetsinstruktion :-) .
Mitt problem: Kan lyssna endast på 2-3 kanaler. Måste vara minst en meter från bilen för att öppna/stänga den. Har inga som helst problem med batteriet. Den är helt ny, original, 80 Ah eller med fjärrnycklar.
Så alla ni som vet något eller löste problem på en E60 kan ni vara snälla och dela det med mig.

Mvh S.D.BMW
S.
32
S.D.BMW
523i-06 E60
Problemet kanske löst???
Vet ej vad som hände men var idag ute med bilen och körde en sväng. Tröttnade på att lyssna på cd-skivor och satte på radio. Plötsligt kunde jag välja via I-Drive automatisk och manuellt kanaler. Stannade med bilen sen vid kompis hus och gick ifrån bilen ca 5-6 meter och kunde stänga och öppna bilen med fjärrnyckeln. Mirakel eller ... Vi hade rätt fin och solig dag i Malmö. Min enda teori är att fukten är borta från de där delarna och allt började fungera klockrent.
Glömde skriva i mitt första inlägg att bilen har varit ute hela tiden under kalla vinter men kördes inte och att jag har kollat då och då om det finns vatten under mattan alltså under reserv hjulet och på sidorna. Aldrig någon vatten. Torrt var den hela tiden. Samma igen när jag tittade idag.Torrt och fint.
Nu får vi se hur länge det här håller.

Mvh S.D.BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.