AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
912

Montera slutsteg upp och ner

Det står i manualen till steget att det inte ska monteras upp och ner. Fast manualer brukar ju ha en tendens att överdriva saker och ting så är det nån som har någon erfarenhet av detta? Steget är ett Phoenix Gold XS-4300
Det är ju för att värmen stiger uppåt, risken finns alltså att det skulle bli för varmt. Jag hade ett Genesis 5-kanaligt som jag monterade instängt i det lilla utrymmet under golvmattan i skuffen på en E34 sedan. Jag rockade mkt högt och länge, och det slog aldrig av (trots 2 ohm/kanal). Om du inte lastar ner det allt för jäkla mycket går det nog bra ändå.
Det är ju ett PG så det är nog inga problem....
an
35
anol64
320 -93
Allå !!

Jag har mitt Alpine F405 steg monterat uppåner i "taket" i bagaget ,det e ju det enda rätta stället för en snygg montering i E36 å jag har spelat på Hårt utan problem

RazorBack
Mangemannen
Inga bekymmer har 2 JBL steg monterade på de viset.
Ha aldrig varit några problem...

// Magnus
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Det är nog inte alls några problem , MEN när det sedan pajar så ser verkstaden direkt att steget är överhetat och garantin gäller inte ! Arb. med reklamationer dagligen och vet hur det blir i slutändan ;-( .

MVH Tony B BMW 525i
Jag monterad mitt slutsteg på min baslåda, funkar utmärkt. . . Har basen vänd mot ryggstödet, så man ser de fina UV mätarna på det 4-kanaliga slutsteg från MDS som sitter på plats, ser helläckert ut...
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Du kan ju även montera dit en liten fläkt som blåser bort värmen.
sitta och vibrera på baslådan är väl inte det bästa det heller.

Rydberg
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Har du en riktig låda blir det inga vibrationer.
Bra och lätt ställe att montera på.
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Ok att värmen stiger uppåt, men om inte PG skulle ha skyddskretsar mot överhettning så vet jag inte vad.
Har monterat x antal anläggningar, tävlat själv osv. Har aldrig hört att ett steg skulle ta stryk av att sitta monterat på detta sätt!
Rock on!

/Livet e en hora å ja e pank
ChrOmeE
Är väl inte värmen som är bekymret.
Enl Bilstereotidningen m.fl. finns det risk för att komponenterna vibrerar och i värsta fall blir glapp. Värmen blir troligen inga problem alls! Men komponenternas montering från fabrik bygger på att steget monteras "rätt".
Jag har monterat flertalet slutsteg uppochner. Utan problem. Men hade jag ett *usch* MDS-steg skulle jag nog tänka efter före...

Mvh Pär
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.