|
|
|
|---|---|
|
Har problem med automat lådan på min 540, den går in i getriebe programm när den växlar till 2:an (enbart när den är kall) har läst av felkoder och det jag får upp är "16 turbine speed sensor" och provade då att mäta upp den sensorn och den låg på 390 ohm sedan provade jag att köra live data på lådan och såg då att turbine rpm låg på 0 tills man gasade upp till ca 800-900 rpm på motorn är det normalt att det är så? Har haft tråget nermonterat för att byta o-ringarna vid kontakten som går genom lådan, läckte som ett såll där. Så filter och olja är bytt och i rätt nivå. märker inte heller att lådan slirar någonting, den har varit inlämmnad på bmw förut och det dom kunde konstatera var att lådan var defekt "internt olje läckage" och det säger ju inte mycket så då undrar jag om ni har några tips på vad man kan kolla innan man skaffar en annan låda? | |
| jag hittade felet verkar det som, va och rev ner tråget och filter och mätte alla solenoider och givare i lådan och då var det en av speed sensorerna som inte gav något utslag så kom nog inte åt rätt pinnar i kontakten utanpå lådan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.