|
|
|
|---|---|
|
Hej, har problem med luftfjädringen. Fick upp felmeddelanden i disp. "Self level susp inactive" eller ngt liknande ett par ggr när det var rätt kallt ute. Har förstått att många haft dessa problem vid kyla. Nu får jag inga felmeddelanden, men bilen känns riktigt stum i fjädringen och jag misstänker att luftkompressorn inte arbetar som den skall. Har kollat säkringar, inget problem där. Vad göra??? - ge tips!!! | |
|
Samma här. Har kört ett bra tag med det felmeddelandet och bilen känns normal i höjd och hårdhet. Nån gång när bilen stått parkerad en hel helg och jag öppnat förardören har jag hört ett surrande ifrån skuffen i några sekunder. Funkar grejorna ändå trots felmeddelande? Svårt att felsöka nåt som fungerar... |
|
| Problemet är att jag inte hör det där "surrandet" och tror därför att det är ngt fel på kompressorn, men vet inte riktigt var jag skall börja riva/leta!!! | |
|
För att börja felsökning: Parkera med ena bakhjulet på en trottoarkant och se om om den släpper ut luft så bilen hamnar någorlunda horisontellt (det högsta hjulet ska sjunka in under skärmen). Om den gör det - ställ den på plant underlag och kolla om kompressorn startar. Gör på båda sidor. Det kan ju vara en nivågivare som är kass också. Det ger tyvärr inte alltid felkoder (har precis bytt defekt givare höger bak och den gav ingen felkod). Mitt problem var att höger bak var ett par cm för låg. ___ Min bil: Länk |
|
|
Hej pbengtss, tackar för tipset. Skall checka av detta direkt imorgon. Mer info följer!!! /Pehr |
|
|
Har också problem med nivåregleringen! Hur gör man om man vill tvångsmata kompressorn med ström för att kontrollera om den lever? Mvh Robban oo=00=oo |
|
| pbengtss: Ska prova det där. Har också problem med att höger sida hänger lite, hör inte hur den jobbar och inga felkoder. | |