|
|
|
|---|---|
|
Vet att hela bilen blir mer eller mindre undersökt vid en II:a. Men vad är det egentligen bortsett från ventiljusteringen som är skillnaden från en etta? Vilka oljor är det som skall bytas? Packningar? | |
|
Beroende på bil och modell så går de väl exempelvis igenom kopplingslamellerna? Jag vet ärligt inte hur sannolikt det är - men det går väl tänka sig ett scenario där man skickar i en växel samtidigt som kopplingen ger sig.. och det mår säkert inte växellådan bra av. Så att ha koll på lamellen är nog inte dumt. |
|
|
Vad skulle hända menar du om kopplingen tar slut i en växling ? (Vilken den förövrigt inte gör utan det kommer märkas innan stegvis att den slirar mer och mer) Skulle den mot förmodan ge upp i en växling så skulle det ju resultera i att det slutar driva och kraften går aldrig in i växellådan så det kommer inte hända något alls. Ang Inp II så är det vad jag kan se enligt kopior på serviceschemat typ samma som 1:an förutom ventiljustering men det kanske skiljer från bil till bil. Jag har schemat på M3 E46. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.