AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.087

Är mitt tändstift igensotat?

pa
28
paicapo
bmw f15 x5 m-sport
bmw e92 m3
Tänkte att jag ev skulle beställa nya tändstift till m3 e92 så jag meckade loss ett av dom för att se om dom va slitna, länkar 2 st bilder nedan, va tycker ni???

Länk

Länk
Jag tycker de ser OK ut, men det skadar inte att byta:)
pa
28
paicapo
bmw f15 x5 m-sport
bmw e92 m3
ja det kändes som dom va ok vid första anblicken, dom va ioförsig ganska sotiga motsvarade nästan bilderna på ngk hemsida vid nedsotning, nån annan som är bra på tändstift som kan hjälpa till?
Hur stiften ser ut beror ju till viss del även hur man kört strax innan man plockade ut de...Så här såg mina stift ut efter dryga 1500 mil, något "renare" än dina, bilen är en M5 E34.

Länk
pa
28
paicapo
bmw f15 x5 m-sport
bmw e92 m3
tack för hjälpen dawwe, ditt tändstift va ju mycket fräschare, får kolla upp om tidigare ägaren bytte stift då jag bara haft bilen i 2000 mil, nån som vet bytesintervall på stift till M bil?

pa
28
paicapo
bmw f15 x5 m-sport
bmw e92 m3
tack för hjälpen dawwe, ditt tändstift va ju mycket fräschare, får kolla upp om tidigare ägaren bytte stift då jag bara haft bilen i 2000 mil, nån som vet bytesintervall på stift till M bil?

På M5 E34 så byter man stiften vid varje inspektion (1 & 2!), vilket betyder ungefär var 2000:e mil. Inspektionsplanen för E34 är (om jag minns rätt!) olja-insp1-olja-insp2, hur den ser ut för M3 E92 vet jag ej men är den identisk så lär intervallet ligga på kring 4000mil eftersom en E92 klarar fler mil mellan service-tillfällena. För korrekt svar bör du höra med BMW, kan även tänkas att det står i instruktionsboken alternativt serviceboken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.