|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
| Vad kan hända om man blandar däckdimensioner på vinterdäcken? | |
| Man får inte det härliga precisa fyrhjulssläppet åt sidan när man åker för fort i en kurva utan man får sladd. | |
| jag valde det efter rekommendation ifrån forumet | |
|
Att köra 135i på vinter är aldrig nån bra kombination. När man gasar fullt är det väldigt svårt att hålla spåret och det är lätt att snurra runt. Skojar. Har man bredare fälgar bak som i Agatorns fall, så får det blir så att man har lite bredare däck bak. När man har 300 hästar är det iaf någorlunda befogad, kanske det uppstår situationer där man har nytta av dem (barmark). Sen är 225 ingen överdrift, det går ju att ha typ 255 där bak också... |
|
|
Om jag får säga något av egen erfarenhet, med 205 fram och 225 bak (Hakka R) på min 135a har jag inte haft några som helst problem med framkomligheten. 135an upplever jag som stabilare än min förra bil, E87 med 205or runt om (Conti winterViking dubb). Vad jag tror är att det inte enbart hänger på däcken, det finns flera faktorer som spelar in. Förhållandet mellan bredden på däck och fälg, Fälgens ET-måttavvikelse från originalet och avvikelsen från rekommenderade dimensioner (märkbricka vid förardörren) på däck. |
|
| 123d och 135i har ju en diff också det är det som gör största skillnaden på framkomligheten tror jag. | |
| Det låter bra Hofeistos, känns tryggt att höra. Jag avvikter dock lite ifrån ET-måtten. Vill minnas att det är 34 bak och 44 fram (eller däromkring). Men enl. försäljaren ska "ska" det fungera så jag hoppas på det. Känns ju tryggt att köpa ifrån lokal firma också om det nu inte fungerar, då antar jag ju att jag får lämna tillbaka dom eftersom dom sa att det passar. | |
|
Det är inte dumt att köpa lokalt, om det krånglar har man snabbt tjänat in de enstaka hundralappar man betalade mer jämfört med "distanshandel över nätet". Och ibland går det inte att uttrycka service och smidighet i pengar när det gäller... Corzair: alla har väl diff ;-) |
|
| Onehp - Ja men får väl kanske hoppas på det iaf men dom större motorerna har ju en elektronisk diff av något slag, eller är jag fel ute? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.