AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.674

Tråkigt men sant. BMW E66 Väldigt välutrustad mot Nissan Micra

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Dags att öndra helt på bilvanorna.
Så fort bilen kommer hem från verkstaden, tndspolar och bakre fläkträlä. J bilen har bakre ac med. Då är det dags att sälja underverket till förmån för en Nissan Micra.
Fy vad TRIST!!
TW
121
TWX
750 il -96
Man kan alltid trösta sig med att den inte drar så mycket bensin och billigare skatt, försäkring ja allt är mycket billigare. Sen kör man inte lika mycket för den är inte lika bekväm och man tycker inte om att ha hörselskydd på så länge.
Så se det som att du får ett rikare liv kan tillbringa mer tid utan bil, kanske börjar du cykla och får ner kostnaderna ännu mer så lycka till med Micran, bensin bolagen tömmer inte din plånbok ej heller BMW verkstaden.

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
"TWX"
Nu tar du der det hela på en riktigt barnslig nivå.
Det är inte frågan om en "liten"BMW"
Literförbrukning ligger på 1,3
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tips: kör micra, men lägg undan mellanskillnaden i pengar som du är van att betala.. Sedan efter ett år eller två har du en rejäl insats till en M3a eller ngn annan kul hobbybil att ta fram på sommaren som belöning för att du pinar dig resten av året :-)
Pr
1.031
Profossen
Glömde: sök på youtube "micra+turbo", det går att ha kul med dem också! ;-)
TW
121
TWX
750 il -96
Du får ju tycka vad du vill och jag vad jag vill, jag har alltid ägt och kört bilar som behöver bensin och tycker inte det är så mycket att gnälla över om den dricker 1 eller 2 liter per mil, som du ser så har jag en V12 och den tar också så mycket den behöver för att rulla. Men jag åker ju bekvämt, säkert och ljudlöst om inte stereon är på. Man får vad man betalar för eller hur det nu var.
Varför en Micra? Finns väl andra alternativ... Man behöver väl inte nödvändigtvis gå från det bästa till det sämsta?
Pr
1.031
Profossen
Hellre en fabia rs diesel, 0,5/blandad, bra klipp om du mappar.. :-)
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Jag börjar nog tappa en hel del intresse på bilar, investerar i dag hellre i huset, semesterresor och annat kul.
En liten billig och ekonomisk bil som Micra passar nog utmärkt i ett
par år. Lätt att plocka med själv.
Skulle det bli en buckla på micrans ena skärmen så gör man en buckla på den andra skärmen med, då ser symetriskt ut. Så skulle jag aldrig göra på e66án
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.